شرح وظایف امور اداری
شرح وظایف کارکنان واحد امور اداری
رئیس امور اداری :
· دریافت دستور وبرنامه کار از از سرپرست مربوطه .
· راهنمایی کارکنان تحت سرپرستی وتقسیم کار بین آنها .
· برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از منابع موجودسازمان .
· برنامه ریزی جهت ارتقاءمستمر کیفیت فرایند ها .
· برنامه ریزی جهت ارتقاء سطح آگاهی پرسنل.
· تهیه شرح وظایف کارکنان تحت سرپرستی وابلاغ به آنها .
· نظارت برانجام کارهای کارگزینی مانند مرخصی ، ترفیعات ،بازنشستگی ، ......برابرقوانین ومقررات استخدامی.
· نظارت برکارهای دفتری وارسال ومراسلات ستاد ومراکز تابعه .
· رسیدگی ونظارت برمتصدیان امور عمومی مراکز .
· رسیدگی ومراقبت دفاتر حضور وغیاب کارکنان وکارت زنی .
· بررسی نامه های تهیه شده وامضای آنها.
· شرکت در کمیسون ها ونشت های مربوطه .
· تهیه گزارش لازم برای مقام مافوق .
· بررسی آمار عملکرد ماهانه واحد های زیر مجمومه وارائه راهکار جهت بهینه سازی فعالیتها .
· پیگیری موارد تخلف اداری وکاری پرسنل ومسائل حقوقی مرکز تا حصول نتیجه .
· انجام دیگر کارها مربوطه برابر دستور مقام مافوق .
· نظارت وسرپرستی (مدیر خدمات پشتیبانی وتدارکات ،چاپ وتکثیر ، نقلیه ،انبار ملزومات ،کارگزینی ، نگهبانی ،کارپردازان ،دبیرخانه )
· جایگزین سرپرست .
· جوابگویی به شکایات پرسنل وارباب رجوع
· برگزاری جلسات حل مسائل پرسنل .
خدمات :
· دریافت دستور برنامه کار از سرپرست مربوطه .
· تعیین نحوه انجام نظافت وتخلیه زباله ونظارت برنحوه انجام نظافت مراکز وواحد ها .
· تعیین زمان سم پاشی مراکز وواحد ها برای مقاطع مورد نیاز وپیگیری انجام سمپاشی درزمان تعیین شده براساس نظر کارشناس بهداشت محیط.
· کنترل تاریخ انقضاء کپسول های آتش نشانی .
· بازدید از قسمتهای مختلف حسب وظیفه نارسائیهای موجود .
· تشکیل پرونده برای خودرو های دولتی ونگهداری کلیه مدارک مربوط خودرو از قبیل سند ماشین، لوازم یدکی ، لاستیکهای خریداری شده ، تعمیرات انجام شده ، تاریخ برگ های درخواست وقبض انبار.
· پیگیری امور بیمه وطرح ترافیک خودرو ها .
· تهیه چک لیست نحوه نگهداری خودر وهای دولتی ،بررسی ماهیانه خودرو ها وتعیین معایب آنهاا از روی چک لیست وضبط در پرونده .
· اعلام معایب خودرو ها به رانندگان ، توضیح معایب مشاهده شده هنگام بازدید وراهنمایی پرسنل جهت رفع معایب وارائه آموزش به رانندگان جهت حفظ خودرو ها .
· نظارت برعملکرد خودرو های دولتی وشرکتی وآژانسهای موردی وپیگیری اشکالات بوجود آمده .
· تهیه لیست هزینه سوخت مصرفی وهزینه شست وشو وپنچر گیری خودر وهای دولتی .
· تهیه گزارش هزینه ای مربوط به خودر وهای دولتی به تفکیک خودر و.
· رسیدگی به تصادفات وتخلفات رانندگان وسایل نقلیه دولتی .
· تشکیل جلسات با حضور پرسنل تحت سرپرستی وهمکاری وهمفکری با آنها جهت ارتقاء مستمر کیفیت فرایند ها .
· انجام دیگر کارهای مربوطه برابر دستور مقام مافوق.
مسئول نقلیه :
· توزیع مناسب وسایل نقلیه بین واحد ها ومراکز با توجه به درخواست های اعلام شده .
· تنظیم بر نامه رفت وبرگشت سرویس های اداری.
شرح وظایف کارپرداز :
· دریافت دستور وبرنامه کار از سرپرست مربوطه .
· دریافت در خواست ها از واحد ها ومراکز مختلف مرکز ثبت آنها در دفاتر مربوطه .
· رسیدگی به درخواست های رسیده امضاءهای مجاز برگه ها ودستور خرید آنها.
· مطالعه کتب مربوط به معرفی مراکز تولید وتهیه وتوزیع کالا .
· کمک در تهیه برگ استعلام بها وتکمیل جدول مقایسه ای مربوطه .
· شناسایی دقیق مراکز اصلی تولید وتوزیع کالا وخدمات مورد نیاز واحد.
· اطلاع از قیمت اجناس وخدمات در مراکز اصلی .
· استعلام حداقل بها پیش از خرید وگزارش آن به سرپرست مربوطه .
· کوشش در انتخاب بهترین نوع کالا وارائه آن به سرپرست مربوطه برای تطبیق با مشخصات .
· آشنایی باآیین نامه مالی ومعاملاتی دانشگاه در حد رفع نیاز وعدم واخواهی اسناد مربوطه .
· آشنایی با قانون محاسبات عمومی در ارتباط با خرید کالا وخدمات وتنظیم اسناد .
· آگاهی دقیق از نرخ وتخفیف اجناس خریداری شده واطمینان از اینکه برابر مشخصات خواسته شده بوده وبا مناسب ترین قیمت تهیه شده است .
· ترتیب حمل اجناس خریداری شده به مرکز بهداشت .
· تنظیم اسناد برگ درخواست استعلام بها قبض انبار حواله انبار ویا صورتجلسه آن.
· تحویل اجناس خریداری شده به انبار مرکز بهداشت ودریافت رسید.
· استعلام اولویت انجام درخواست ها از سرپرست .
· ارائه یک نسخه از برگ درخواست جنس واعلام عدم موجودی توسط مسئول انبار وفاکتور خرید وقبض انبار ویک نسخه از دستور خرید واستعلام بها به حسابداری مرکز بهداشت .
· تنظیم فهرست مواد وکالا های خریداری شده با قیمتهای پرداختی وانطباق اسناد وفاکتور.
· خودداری از خرید کالا از واسطه .
· دریافت تایید از متصدیان فنی آزمایشگا ه مبنی برانطباق کیفیت اجناس خریداری شده با برگ درخواست .
· پس از اعلام عدم موجودی یا کاهش موجودی مجاز توسط انبار دار اقدام به خرید نماید .
· دریافت استعلام بها پس از تامین اعتبار دریافت تنخواه گردان لازم.
· خودداری از خرید درخواستهای که فاقد مشخصات کالا می باشند.
· تنظیم سند هزینه از اجناس خریداری شده برابر فاکتور.
· کاهش تعداد اسناد واخواهی شده نسبت به سال قبل.
· پیگیری رفع نقص اسناد واخواهی شده .
· ارائه اسناد ودریافت تنخواه واخواهی شده.
· تسویه حساب تنخواه گردان دریافتی در هرسال .
· عودت کالا های معیوب یا ناقص ومستعمل خریداری شده .
· همکاری با دیگر کارپردازان .
· تهیه گزارش های لازم برای سرپرست مربوطه .
· انجام دیگر کارهای مربوطه برابر دستور مقام مافوق.
شرح وظایف کارپرداز :
· دریافت دستور وبرنامه کار از سرپرست مربوطه .
· دریافت در خواست ها از واحد ها ومراکز مختلف مرکز ثبت آنها در دفاتر مربوطه .
· رسیدگی به درخواست های رسیده امضاءهای مجاز برگه ها ودستور خرید آنها.
· مطالعه کتب مربوط به معرفی مراکز تولید وتهیه وتوزیع کالا .
· کمک در تهیه برگ استعلام بها وتکمیل جدول مقایسه ای مربوطه .
· شناسایی دقیق مراکز اصلی تولید وتوزیع کالا وخدمات مورد نیاز واحد.
· اطلاع از قیمت اجناس وخدمات در مراکز اصلی .
· استعلام حداقل بها پیش از خرید وگزارش آن به سرپرست مربوطه .
· کوشش در انتخاب بهترین نوع کالا وارائه آن به سرپرست مربوطه برای تطبیق با مشخصات .
· آشنایی باآیین نامه مالی ومعاملاتی دانشگاه در حد رفع نیاز وعدم واخواهی اسناد مربوطه .
· آشنایی با قانون محاسبات عمومی در ارتباط با خرید کالا وخدمات وتنظیم اسناد .
· آگاهی دقیق از نرخ وتخفیف اجناس خریداری شده واطمینان از اینکه برابر مشخصات خواسته شده بوده وبا مناسب ترین قیمت تهیه شده است .
· ترتیب حمل اجناس خریداری شده به مرکز بهداشت .
· تنظیم اسناد برگ درخواست استعلام بها قبض انبار حواله انبار ویا صورتجلسه آن.
· تحویل اجناس خریداری شده به انبار مرکز بهداشت ودریافت رسید.
· استعلام اولویت انجام درخواست ها از سرپرست .
· ارائه یک نسخه از برگ درخواست جنس واعلام عدم موجودی توسط مسئول انبار وفاکتور خرید وقبض انبار ویک نسخه از دستور خرید واستعلام بها به حسابداری مرکز بهداشت .
· تنظیم فهرست مواد وکالا های خریداری شده با قیمتهای پرداختی وانطباق اسناد وفاکتور.
· خودداری از خرید کالا از واسطه .
· دریافت تایید از متصدیان فنی آزمایشگا ه مبنی برانطباق کیفیت اجناس خریداری شده با برگ درخواست .
· پس از اعلام عدم موجودی یا کاهش موجودی مجاز توسط انبار دار اقدام به خرید نماید .
· دریافت استعلام بها پس از تامین اعتبار دریافت تنخواه گردان لازم.
· خودداری از خرید درخواستهای که فاقد مشخصات کالا می باشند.
· تنظیم سند هزینه از اجناس خریداری شده برابر فاکتور.
· کاهش تعداد اسناد واخواهی شده نسبت به سال قبل.
· پیگیری رفع نقص اسناد واخواهی شده .
· ارائه اسناد ودریافت تنخواه واخواهی شده.
· تسویه حساب تنخواه گردان دریافتی در هرسال .
· عودت کالا های معیوب یا ناقص ومستعمل خریداری شده .
· همکاری با دیگر کارپردازان .
· تهیه گزارش های لازم برای سرپرست مربوطه .
· انجام دیگر کارهای مربوطه برابر دستور مقام مافوق.
مسئول انبار :
· گرفتن دستورات لازم ازمقام مافوق.
· بررسی وکنترل برگه های دریافتی به منظورحصول اطمینان ازکامل بودن مطالب.
· تحویل مواد ضایعات محصولات ولوازم یدکی موردنیاز واخذ آنها براساس برگ درخواست کالا.
· بایگانی اوراق ونسخه های مربوطه وارسال نسخه های لازم به واحدهای زیرربط.
· رعایت اصول ایمنی وحفاظتی و5sدرانبار.
· رسید نمودن کالاوارده وشمارش اقلام وچک کردن بامدارک مربوط کالای وارده به انبار.
· نگهداری موجودی کالاوشارژانبار.
· ارایه گزارش موجودی انبار مواد اولیه تولیدی وسایر بصورت روزانه.
· درخواست مواد اولیه براساس کاردکس انبار ازواحد بازرگانی.
· رعایت سیستم چیدمان مواد ومحصولات درانبار.
· کلیه مسولیت هاوانجام وظایف محوله ازطرف مدیر ارشد ومربوطه.
· همکاری بامدیریت مالی درزمینه برآورد وتنظیم بودجه مورد نیاز.
مسئول کارگزینی :
· صدور احکام کلیه افراد شامل احکام،ارتقاءرتبه وطبقه و انتقال و ماموریت و....
· انجام امور مربوط به ارزشیابی و ارزیابی عملکرد کلیه پرسنل که به صورت سالیانه انجام می گردد.
· انجام امور مربوط به حضور و غیاب پرسنل وپیگیری تاخیروتعجیل آنها و مرخصی استحقاقی و استعلاجی و اعلام ذخیره مرخصی استحقاقی در پایان سال.
· تکمیل نمودن خلاصه اطلاعات پرسنل و صورتجلسه ها و تاریخ ارتقاء رتبه و طبقه پرسنل ودر نهایت صدور حکم آن
· صدور ابلاغ بازنشستگان و پیگیری و انجام مربوط به آنها تا صدور حکم مربوطه
· انجام امور مربوط به مامورین و افراد منتقله شامل تمدید ماموریت یا لغو ماموریت و.....
· انجام کلیه مکاتبات اداری
· مطالعه کلیه قوانین و مقررات استخدامی و قانون مدیریت و خدمات کشوری
· تهیه و تکمیل آمارهای مورد نیاز و انجام و صدور گواهی های ماهیانه جهت پرداخت حقوق و مزایای پرسنل وظایف سرپستی)برنامه ریزی/سازماندهی/نظارت/هماهنگی.../
· بررسی و عملکرد کارکنان زیرمجموعه مسئول کارگزینی 2-هماهنگی باکلیه مسئولین واحد های معاونت جهت تکمیل و ارائه مستندات وآمار مورد نیاز کارگزینی
مسئول دبیر خانه :
· بازبینی وکنترل نامه ها ازجهت ضمائم و پیوست ها، عطف و پیرو، اصلاح ارجاع نامه ها
· اعلام وضعیت نحوه ارسال نامه در سابقه نامه
· انجام بایگانی کاغذی و بایگانی الکترونیکی
· پاسخ به مراجعین جهت ردیابی نامه های ایشان.
· پیگیری امور اتوماسیون و جوابگویی و رفع مشکل و ارائه راهنمایی حضوری و تلفنی.
انجام سایر امورمحوله
امور رفاهی :
· پیگیری امور مربوط به وام کارکنان وتهیه تسهیلات رفاهی (سفر ،بیلط مکان های تفریحی وشهربازی
· پیگیری مکاتبات مربوط به - امور بیمه تکمیلی کارکنان و جانبازان
· بستن قرارداد با مجتمع هی تفریحی واتحادیه کارکنان جهت استفاده پرسنل وتسهیلات خانواده هایشان