×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/12/01 - 09:51
  • بازدید : 80
  • تعداد بازدیدکننده : 78
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گزارشی کوتاه از نشست هفتگی معاونین و مدیران ستادی کشور

مدیران واحدهای ستادی با حضور دکتر سهرابی،معاون بهداشتی دانشگاه در نشست هفتگی معاونین و مدیران ستادی کشور بشرکت کردند.

 

نشست هفتگی معاونین و مدیران ستادی کشور به ریاست دکتر حیدری معاون بهداشتی وزارت بهداشت از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد و مدیران واحدهای ستادی با حضور دکتر سهرابی،معاون بهداشتی دانشگاه  در این جلسه شرکت کردند.

دکتر حیدری با اشاره به عوارض طولانی مدت کوید  (لانگ کووید) در بعضی بیماران بررسی و تدوین دستورالعمل برای مدیریت این عارضه را خواستار شد.

در این جلسه یادآوری شد که یکی از عوارض در دوران کرونا و پسا کرونا مشکلات مربوط به سلامت روان است و دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت بر آمادگی کارشناسان برای مداخله موثر در این موضوع  تاکید کرد .

در ادامه همچون هفته‌های گذشته آمار و عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی کشور  مطرح و راهکارها برای عبورایمن و مدیریت موج امیکرون بررسی شد. همچنین گزارشی از آخرین وضعیت اجرای پروتکلهای بهداشتی  در کشور در قالب طرح مدیریت هوشمند کرونا،وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور و آمار هفتگی موارد ابتلا بستری و فوت به تفکیک استان‌ها ارایه شد.

یکی دیگر از مباحثی که در  این نشست مطرح شد ضرورت آموزش‌های تغذیه برای گروه سنی زیر 5 سال بود. با توجه به نقش تقویت سیستم ایمنی در  پیشگیری از کرونا به ویژه در کودکان که در موج امیکرون بیشتر از گذشنه در معرض ابتلا هستند افزایش آموزش های تغذیه‌ای  و ضرورت توجه به سوء تغذیه کودکان از موارد مورد تاکید بود . همچنین بر اساس گزارشات ارایه شده افرادی که به طور کامل در مقابل کرونا واکسینه شده بودند 50درصد کمتر به عوارض کووید طولانی مدت مبتلا شدند. در پایان جلسه نیز معاون بهداشتی دانشگاه ضمن تاکید بر موضوعات مطرح شده از مدیران ستادی خواست با توجه به راه اندازی 8 خانه مشارکت مردم در سلامت از ظرفیت به وجود آمده در مدیریت  مشکلات بهداشتی مناطق  تحت پوشش استفاده کنند.

کماکان اطلاع رسانی و آموزش گسترده مبنی بر استفاده از ماسک مناسب،تکمیل و تسریع  در پوشش واکسیناسیون به ویژه دوز سوم ورعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه مبارزه با سویه امیکرون و عوارض کووید است

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 113823
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست