×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/06/30 - 19:46
  • بازدید : 79
  • تعداد بازدیدکننده : 78
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

گزارشی از تشدید نظارت های بهداشت محیطی در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی

همزمان با دهه پایانی ماه صفر و گردهمایی راهپیمایان در روز اربعین حسینی نظارت‌های بهداشت محیطی برای تامین سلامت عزادارن تشدید یافت

  همزمان با دهه پایانی ماه صفر و گردهمایی عزاداران و بر پایی موکب ها  به ویژه در روز اربعین حسینی نظارت‌های بهداشت محیطی تشدید یافت  و  برای تامین سلامت عزاداران با ارسال دستورالعمل های ابلاغی هماهنگی های لازم انجام شد.

مهندس مجید تاجیک رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه در  تشریح  فعالیت‌های بازرسان بهداشت محیط در این ایام گفت  به منظور حفظ سلامت عزاداران قبل از برگزاری مراسم با حوزه های تابعه معاونت بهداشتی  مکاتبه شد و  با تاکید بربیماریهای شایع فصل ضمن آموزش و اطلاع رسانی به موکب داران  و دست اندرکاران دستورالعمل‌های نظارتی برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های شایع و نظارت برآب و مواد غذایی ابلاغ شد.

وی  در خصوص فعالیت های بازرسین در  راهپیمایی روز اربعین که از مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)برگزارشد گفت  کارشناسان گروه سلامت محیط دانشگاه با تشکیل 6 تیم بازرسی بهداشت محیط، در ساعات اداری و غیراداری  با حضور در اماکن متبرکه، مساجد، زیارتگاه ها، هیئت های مذهبی، حسینیه ها و موکب ها بر رعایت  پروتکل های بهداشتی  نظارت کردند.

رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد کارشناسان ضمن  هماهنگی با ستاد اجرایی مراسم راهپیمایی روز اربعین  در تاریخ 26 شهریور ماه سال جاری ، نحوه رعایت بهداشت مواد غذایی، رعایت زنجیره سرد و بهداشت فردی را  در موکب های عرضه کننده مواد غذایی در مسیر حرکت عزاداران  در محدوده تحت پوشش معاونت بهداشتی کنترل کردند.

 مهندس تاجیک نظارت بر سلامت آب آشامیدنی و استفاده از یخ های بهداشتی را از دیگر فعالیت های  بازرسین  برشمرد و گفت در همین راستا  130 مورد کلرسنجی از مخازن آب موجود شامل تانکرهای تامین کننده از سوی سازمان آب و کلمن های مورد استفاده در موکب ها، 8 مورد نمونه برداری  از مواد غذایی ، 7 مورد نمونه برداری  از آب آشامیدنی انجام و  بر توزيع نذورات و دفع بهداشتی پسماندهای تولید شده در مسیر راهپیمایی نظارت شد.

وی یادآوری کرد علاوه بر  آموزش مسائل بهداشتی به همیاران سلامت و نظارت بر استفاده از  ماسک توسط عزاداران و خادمین هیئت ها، تهویه مناسب دراماکن مذهبی سربسته کنترل  شد. 

به گفته رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی با توجه  به پیش بینی های انجام شده از میزان جمعیت در بازگشت زائرین اربعین حسینی(ع) و استقرار موکب ها، فعالیت و نظارت های بهداشت محیطی تا پایان ماه صفر و ایام سوگواری در هفته اول مهرماه  نیز ادامه خواهد داشت.

 

 

 
 
 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 120994
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست