×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/11/16 - 03:34
  • بازدید : 201
  • تعداد بازدیدکننده : 198
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کمیته استانی برنامه حمایتی بهبود تغذیه کودکان زیر 5 سال مبتنی بر آزمون وسع

در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شد کارشناسان مسئول تغذیه ستادی مراکز و شبکه های بهداشت و درمان سه دانشگاه پایتخت و کارشناسان ادارات تعاون استان تهران حضور داشتند.

 این جلسه در راستای اجرای برنامه حمایتی بهبود وضعیت تغذیه کودکان زیر 5 سال مبتنی بر آزمون وسع  برگزار شد و  چالش های اجرایی برنامه و راهکارهای اجرای مطلوب برنامه  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

جلسه استانی هماهنگی با حضور روسای گروه های بهبود تغذیه دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران، نماینده دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه، رئیس و کارشناسان اداره امور حمایتی و آسیب‌های اجتماعی استان تهران و نمایندگان شرکت فارا به میزبانی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در تاریخ 11 بهمن ماه برگزار شد.

در حال حاضر 1388 کودک حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحت پوشش برنامه حمایتی بهبود تغذیه کودکان زیر 5 سال قرار دارند.

 برنامه حمایت تغذیه ای کودکان زیر پنج سال از مهر ماه سال جاری با بودجه تخصیص یافته توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است.

با اجرایی شدن این برنامه،  ماهانه مبلغ یک میلیون تومان برای کودکان خانوارهای 5 دهک اول درآمدی و مبلغ ششصد هزار تومان برای کودکان خانوارهای دهک ششم و هفتم  اختصاص داده شده است که پس از شارژ کالابرگ، والدین می توانند با مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای 16 قلم از مواد غذایی تعیین شده توسط دفتر بهبود تغذیه تا سقف مبلغ شارژ شده به صورت رایگان خریداری کنند.

همچنین این کودکان با مراجعه ماهانه به پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت مربوطه از مراقبت و خدمات مشاوره تغذیه به صورت رایگان بهره مند می گردند.

 

  • گروه خبری : معاونت
  • گروه خبری : 138586
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست