×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/01/06 - 07:46
  • بازدید : 82
  • تعداد بازدیدکننده : 80
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

چشم‌انداز معاونت بهداشتی در سال 1401 چیست؟

معاون بهداشتی دانشگاه چشم‌انداز معاونت بهداشتی را انجام مداخلات جامعه محور و ارایه خدمات با کیفیت به مردم عنوان کرد.

 دکتر محمدرضا سهرابی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با اشاره به چشم انداز برنامه های معاونت بهداشتی دانشگاه در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: تمرکز سال آینده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بر ارایه خدمات باکیفیت‌تر به مردم است.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات مردم با دارو و توصیه های درمانی برطرف نمی شود بلکه ریشه آن در محیط و الگوی زندگی است. 

دکترسهرابی گفت: بسیاری از بیماری‌ها، ریشه در سلامت محیط دارند بنابراین مداخلات پیشگیرانه بهداشتی می‌تواند در کاهش ایجاد آن اثر داشته باشد. 
وی تاکید کرد: استرس‌های ناشی از بیکاری، مشکلاتی که در پی اعتیاد برای فرد یا خانواده ایجاد می شود، علاوه بر جنبه‌های شخصیتی ریشه‌های اجتماعی دارد که بدون شک اقدامات سیاستگذاران حوزه سلامت می تواند از آثار زیانبار آن بکاهد. 
دکتر سهرابی مداخلات جامعه محور و افزایش زیرساخت های حوزه سلامت را اصلی ترین رویکرد سال ۱۴۰۱ معاونت امور بهداشتی دانشگاه عنوان کرد. 
معاون امور بهداشتی دانشگاه گفت: خانه های مشارکت مردم در سلامت به عنوان نهاد واسط با معاونت بهداشتی مورد توجه قرار خواهند گرفت . 
وی با بیان این که از طریق خانه های مشارکت برنامه ها از حوزه بهداشت به درون خانه های مردم منتقل می شود توضیح داد: خانه های مشارکت بهداشت با دو رویکرد جلب مشارکت مردمی و همکاری بین‌بخشی فعالیت می کنند. 
به گفته دکترسهرابی با کمک و همکاری بیشتر با مردم می توانیم خدمات را بر اساس نیازهای جامعه طراحی و اجرا کنیم. 
معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: نسخه نویسی اجتماعی به این شکل است که در هر منطقه ای مشکلات منطقه بررسی می شود و بر اساس آن مداخلات بهداشتی و اجتماعی انجام خواهد شد. 
وی با اشاره به این که تا زمانی که اقشار مختلف مردم وضعیت معیشتی مناسبی نداشته باشند نمی توانند برای سلامت هزینه کنند گفت: در خانه های مشارکت موضوعاتی همانند توانمند سازی و خود اشتغالی مردم با کمک نهادهای مختلف دنبال می شود و به عبارت دیگر ما در صدد افزایش رفاه مردم هستیم. 
دکتر سهرابی بابیان این که جنبه های روانی و اجتماعی بیماری‌ها در سیستم بهداشتی و درمانی مغفول مانده اظهار امیدواری کرد که معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان دانشگاهی پیشرو در زمینه پاسخگویی اجتماعی در سال جدید نیز بتواند بسته خدمتی متناسب با نیازهای جامعه ارایه دهد.  



  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 114901
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست