×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/12/20 - 08:15
  • بازدید : 59
  • تعداد بازدیدکننده : 58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هماهنگی برای تسهیل فرآیند ارجاع بیماران مبتلا به سرطانهای زنان

فرآیند ارجاع بیماران مشکوک به سرطان‌های دهانه رحم و پستان به کلینیک‌های تخصصی تسهیل می‌شود

با توجه به  اجرای برنامه ملی تشخیص زودهنگام سرطان ها و نیاز به تعیین مرکز سطح دوم ارجاع جهت بررسی تخصصی افراد مشکوک به سرطان جلسه هماهنگی در بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد.

در این جلسه که با جضور کارشناسان گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت و گروه تعالی بیمارستانی و بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه و مسئولان بیمارستان شهدا برگزار شد درباره چگونگی پذیرش موارد مشکوک به  سرطان‌های پستان و دهانه رحم که  از حوزه بهداشت معرفی می‌شوند گفت‌و‌گو شد.

دکتر نواییان، رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت، اهداف برنامه را بیان کرد و  ضمن درخواست  همکاری واحدهای  درمان پیشنهاد کرد فرآیند ارجاع به گونه‌ای تعریف شود تا فرد ارجاع شده  در کوتاه‌ترین زمان در چرخه خدمات تشخیصی و درمان قرار گیرد.

دکتر فاطمی معاون درمان بیمارستان شهدا ضمن استقبال از برنامه معاونت بهداشت و اعلام آمادگی برای همکاری در ساماندهی روند ارجاعات گفت که تعریف  این فرآیند  و تسهیل انتقال فرد مشکوک یا مبتلا به سرطان از سطح  بهداشت  به سطح  تخصصی‌ از سردرگمی مراجعین کم کرده و به کنترل و مدیریت  بهتر بیماری کمک می‌کند.

در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری‌های مشترک واحدهای بهداشت و  کلینیک های سرطان پستان و زنان بیمارستان شهدا بر ثبت دقیق تر پرونده های بیماران و ارسال پس خوراند به واحد ارجاع دهنده تاکید شد.

بر اساس آمار در سال 1399 از 75200 نفر زن بالای 30 سال   از نظر سرطان پستان در حوزه دانشگاه بررسی شده اند که تعداد 1628 نفر نیازمند ارجاع به سطوح بالاتر تشخیصی بودند. این آمار بیانگر اهمیت تعیین  و معرفی مرکز تشخیصی معتبر به بیماران است تا از چرخه شناسایی و درمان به موقع خارج نشوند و بتوانند به سرعت از خدمات تشخیصی و در صورت لزوم خدمات درمانی بهره‌مند شوند. 

با اجرای این طرح بیمارانی که توسط واحدهای تابعه حوزه بهداشت(سطح یک) به عنوان مشکوک به سرطان پستان یا دهانه رحم  شناسایی می‌شوند به کلینیک‌های تخصصی معرفی شده و مراحل اخذ نوبت و ویزیت بیمار با هماهنگی یک داوطلب سلامت و همکاری بیمارستان(سطح 2) انجام می‌شود. به این ترتیب از سردرگمی بیمار و اتلاف زمان طلایی برای تشخیص و درمان کاسته شده و بیمار به به سرعت در چرخه خدمات تخصصی ‌تر قرار می‌گیرد.

این جلسه در تاریخ 17 اسفند در بیمارستان شهدا برگزار شد.

 

 

 
  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 114520
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست