×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/05/05 - 10:03
  • بازدید : 76
  • تعداد بازدیدکننده : 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

هشدار سازمان هواشناسی درباره احتمال وقوع رگبار باران ورعد و برق

کارشناس مسئول مدیریت خطر بلایای معاونت بهداشتی درباره احتمال وقوع رگبار باران و رعد و برق از امروز، چهارشنبه پنجم مرداد تا اواخر روز جمعه هشدار داد

مهندس محمدی کارشناس مسئول مدیریت خطر بلایای معاونت بهداشتی با  اشاره  به هشدار سازمان هواشناسی ( سطح نارنجی شماره 15)  مبنی وقوع مخاطراتی چون رگبار باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد از چهارشنبه مورخ پنجم تا اواخر روز جمعه هفتم مرداد ماه سال جاری از شهروندان ساکن در استان تهران  خواست احتیاط کنند.

  وی  با توجه به احتمال  بالا آمدن رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب در مسیل ها، برخورد صاعقه، اختلال در تردد درون و برون شهری و لغزندگی جاده ها  تاکید کرد همشهریان در حاشیه رودخانه ها و بستر مسیل ها توقف نکنند، از فعالیت‌های کوهنوردی خوددرای کرده و در تردد درون شهری و برون شهری  احتیاط کنند. همچنین وی بر عدم جابه جایی عشایر در این  مدت تاکید کرد.

کارشناس مسئول مدیریت خطر بلایای معاونت بهداشتی با توجه به  هشدار فوق در خصوص احتمال  وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و نفوذ گرد و غبار انتقالی از استان های هم جوار و کاهش کیفیت هوا  و متعاقب آن احتمال سقوط اجسام، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا،  خسارت به سازه های موقت و  شکستن درختان فرسوده (در تاریخ های فوق) مهمترین اقدامات ،جهت پیشگیری از هرگونه خسارت مالی و جانی  را  شامل رعایت عدم تردد در فضاهای باز برای افراد آسیب پذیر، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان و ساختمان های نیمه کاره و اطمینان از  استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها و... عنوان کرد.

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 119110
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست