×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/11/13 - 17:09
  • بازدید : 87
  • تعداد بازدیدکننده : 84
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سامانه سنجش سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه‌اندازی شد

پورتال سنجش سلامت دانش آموزان با هدف شناسایی زود هنگام دانش آموزان مشکوک یا مبتلا به کووید 19 ایجاد و راه‌اندازی شد.

 

با توجه به آغاز پیک ششم و شیوع کووید 19 سویه اومیکرون و بالا تر بودن خطر ابتلا گروه نوجوانان و کودکان به این ویروس شناسایی زود هنگام به منظور جلوگیری از شیوع در مدارس حایز اهمیت است.

لذا معاونت امور بهداشتی و مدیریت آمار و فناوری اطلاعت دانشگاه  با تکیه بر نیروهای متخصص خود اقدام به راه اندازی پورتال سنجش سلامت  با آدرس  studenthealth.sbmu.ac.irنمود .

پورتال سنجش سلامت دانش آموزان با هدف شناسایی زود هنگام دانش آموزان مشکوک یا مبتلا به کووید 19 ایجاد شده است. این پورتال باعث کاهش زمان شناسایی و پیگیری سریع موارد مشکوک یا مبتلا توسط مراقبین سلامت شاغل در مراکز و پایگاه ها در کمتر از 24 ساعت می‌شود.

مهمترین مزیت این سامانه رصد مراحل پیگیری توسط هردو سیستم آموزش و پرورش و وزارت بهداشت است.

این سامانه در سه سطح طراحی شده است. اولین سطح آن  در دسترس مدیران مدارس است که بر اساس غربالگری روزانه افراد مشکوک به بیماری و مبتلایان احتمالی را مبتنی بر علایم سندرومیک  در پورتال ثبت می‌کنند.

سطح دوم پیگیری توسط مراقبین سلامت واحدهای تابعه انجام می‌شود که روزانه اطلاعات دانش آموزان مشکوک را بررسی واقدامات لازم برای درمان، مراقبت و  پیگیری انجام می‌شود.

سطح سوم سامانه با عنوان پنل مدیریتی مربوط به مدیران است. در این پنل اطلاعات مربوط به تعداد دانش آموزان مشکوک و تعداد پیگیری ها بر اساس بازه زمانی قابل دسترسی است.

این سامانه همزمان با ایام الله دهه فجر بهصورت رسمی مورد  بهره برداری قرار گرفت. انتظار می‌رود  صد درصد  مدارس مستقر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا 22 بهمن، سالروز  پیروزی  شکوهمند انقلاب اسلامی به صورت کامل در  پوشش این سامانه قرار گیرند.

در همین راستا با حمایت های استاندار و رییس ستاد کرونای استان تهران مکاتبات با تمامی حوزه‌های آموزش و پرورش استان تهران صورت گرفته است.

رصد فعال دانش آموزان مشکوک به کووید مهمترین هدف قابل دسترسی این سامانه  است اما سامانه به گونه‌ای طراحی شده که سایر برنامه های حوزه سلامت مدارس و دانش‌آموزان نیز بر بستر آن قابل پیاده‌سازی، اجرا و ارزیابی  است . همچنین معاونت بهداشتی در حال لینک کردن کلیه دانشکده ها و خوابگاه های زیر مجموعه دانشگاه در پورتال مذکور است. از سوی دیگر فرایند اتصال مدارس تحت پوشش دانشگاه ایران و تهران  به این سامانه نیز  به سرعت و با اهتمام در حال پیگیری است و امید می‌رود این دانشگاه‌ها نیز به زودی به این سامانه لینک شوند.

 



 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 113299
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست