×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1403/05/06 - 07:20
  • بازدید : 9
  • تعداد بازدیدکننده : 9
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

روزی برای مراقبت از سلامت

معاون بهداشت دانشگاه با گرامیداشت24 جولای مصادف با 3 مرداد به عنوان روز جهانی خودمراقبتی گفت انتخاب نمادین بیست و چهارمین روز و هفتمین ماه میلادی را بیانگر این موضوع است که همه افراد باید در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در مسیر مراقبت از خود گام بردارند.

دکتر محمد رضا سهرابی خود مراقبتی را عملکردی آموختنی و فرایندی مادام العمر عنوان کرد که در تمامی دوران‌ها و موقعیت‌های زندگی و در همه ابعاد جسمی، روانی و  اجتماعی مطرح است.

 وی افزود در واقع خود مراقبتی شامل توصیه‌های بهداشتی  ودستوراتی ساده  اما بسار موثر در سلامت است  که مردم آگاهانه با هدف  حفظ تندرستی  خود، فرزندان و خانواده شان انجام می‌دهند.

وی در ادامه هفت رکن خود مراقبتی را  شامل سواد سلامت، استفاده بهینه از خدمات و محصولات بهداشتی مناسب، اجتناب از خطر، تغذیه سالم، فعالیت بدنی و سلامت ذهن برشمرد و  افزود برای انتخاب این توصیه ها و گزینه های سالم ضرورت دارد سواد سلامت ارتقا یابد و مهارت‌های خودمراقبتی تمرین شود.  

دکتر سهرابی تصریح کرد این که افراد بتوانند از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خود مراقبت کنند و نیازهای خود را در این زمینه برآورده سازند، از بیماریها یا حوادث پیشگیری کنند و بیماریهای مزمن خود را مدیریت کنند و از سلامت خود بعد از بیماری حاد یا ترخیص از بیمارستان حفاظت کنند نمونه هایی ازتوانمندی برای خودمراقبتی است.  

 دکتر سهرابی در ادامه به راه اندازی کلینیک مجازی خود مراقبتی در دانشگاه اشاره کرد و گفت  کلینیک مجازی خود مراقبتی  51چکاپ سلامت، مظالب آموزشی و توصیه‌های سلامت را در قالب متن و مولتی مدیا ارایه می کند و مشکلات شایع سلامت را با استفاده از فناوری به صورت ربات پرسشگر در اختیار مراجعان قرار می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه یادآوری کرد این برنامه در 7 بخش مادر و نوزاد، کودکان، مادران، دوره نوجوانی، بزرگسالان، همه سنین و سلامت روانی طراحی شده و افراد  با کمک این برنامه می‌توانند بهترین تصمیم را برای مراقبت از خود اتخاذ کنند..

دکتر سهرابی اظهار امیدواری کرد با توسعه سیاست های حامی سلامت امکان زندگی در محیط سالم و انتخاب آزاد، عادلانه و ارزان گزینه های سلامت بیش از پیش برای همه شهروندان فراهم شود.  

 

  • گروه خبری : معاونت
  • گروه خبری : 144727
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست