×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/12/29 - 12:19
  • بازدید : 59
  • تعداد بازدیدکننده : 58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در قالب برنامه سلامت نوروزی انجام شد/نزدیک به 7 هزار بازدید از اماکن در سه روز گذشته

برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی با اولویت مدیریت بیماری کووید 19 سوش امیکرون در نوروز 1401 بدون وقفه در حال انجام است از ابتدای شروع بر

 

برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی با اولویت  مدیریت بیماری کووید  19 سوش امیکرون در نوروز 1401  بدون وقفه در حال انجام است. 

بازرسان بهداشت محیط در سه روز گذشته نزدیک به 7 هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن حساس انجام داده‌اند.

از ابتدای شروع برنامه سلامت نوروزی در بیست و پنجم  اسفند  تا دیروز  بیست و هشت اسفند، کارشناسان بهداشت محیط در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجموعا  5084 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، 1772 امکنه عمومی و 136 مرکز و امکنه بین راهی را بازدید و نظارت کردند.

این نظارت ها منجر به معرفی 79 متخلف از قوانین بهداشتی به مراجع قضایی، تعطیلی 27 صنف متخلف، و کشف و معدوم سازی 3157 کیلوگرم مواد غذایی فاسد وفاقد مشخصات بهداشتی شده است. 

درطول این نظارتها 2208 مورد سنجش توسط تجهیزات نوین بازرسی در محل صورت پذیرفت و 275 گشت مشترک با سایر سازمان های مرتبط از قبیل تعزیرات، دامپزشکی و اتاق اصناف انجام شد.

در همین راستا  55 بازرسی از سامانه های آب رسانی  و 980 مورد کلرسنجی  از شبکه توزیع آب آشامیدنی و آب استخرهای شنا صورت گرفته است  که در مواردی که استاندارد میکروبی آب رعایت نشده است مکاتبات و برخورد های قانونی لازم انجام شده است.

لازم به توضیح است در طول اجرای برنامه ضمن فعال بودن سامانه رسیدگی به شکایات مردمی  با تلفن 190، کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت نیز هر روز با کارشناسان محیطی مراکز و شبکه های تابعه همراه هستند و عملکرد بهداشت محیط را در اجرای هر چه بهتر برنامه بر اساس چک لیست اختصاصی پایش می‌کنند

 برنامه مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی با اولویت  مدیریت بیماری کووید  19 سوش امیکرون در نوروز 1401 از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب  و با توجه به موقعیت زمانی و مکانی تا ساعت بیست و چهار در ساعات اداری، غیر اداری و روزهای تعطیل در حال انجام است.

همچنین از پایان شیفت کشیک های سیار تا ۸ صبح کارشناسان به صورت آنکال در ستاد مراقبت های بهداشت و مراکز تابعه  فعالیت می‌کنند. 

  همه ساله به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری های مرتبط با محیط از جمله بیماری های منتقله از آب و غذا و کنترل اپیدمی بیماری های روده ای عفونی در جامعه با نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی و مسافرت ها، برنامه تشدید نظارت ها و کنترل عوامل محیطی با عنوان برنامه سلامت نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۵ فروردین سال جدید به منظور کنترل و نظارت بهداشتی با اولویت نکات بهداشتی  انجام می‌شود. 

 


 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 114832
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست