×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/01/19 - 22:21
  • بازدید : 72
  • تعداد بازدیدکننده : 71
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

در شرایط آلودگی هوا چه مراقبت‌هایی لازم است ؟

رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشتی توصیه کرد در شرایط آلودگی هوا هنگام تردد در فضای باز حتما از ماسک استفاده کنید .

 

مهندس حریری رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشتی توصیه کرد در شرایط آلودگی هوا هنگام تردد به محیط بیرون از منزل و فضای باز حتما از ماسک استفاده کنید .

وی با یادآوری این نکته که جنس آلودگی هوا در دو روز اخیر از نوع گردو غبار (particle) است گفت منشا این نوع آلودگی باآلودگی هوا در زمستان متفاوت است.  در زمستان غبارات بیشتر ناشی از هیدروکربن‌های ناشی از احتراق موتورهای درون سوز و استک کارخانجات است ولی در حال حاضر منشا این آلودگی خاک است.

وی توصیه کرد افراد حساس  به ویژه کودکان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های آسم، بیماری‌های تنفسی و  قلبی، خانم‌های باردار و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر  از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند و درصورت اجبار به خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

 مهندس حریری خاطر نشان کرد ماسک‌های مناسب در این شرایظ ماسک‌‌های ان 95(N95) یا اف.اف.پی.تو (FFP2)  هستند و لی اگر این نوع ماسک‌ها در دسترس نیستند ازدوعدد ماسک معمولی  استفاده کنید.

 رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشتی افراد را از  فعالیت‌های ورزشی در هوای آزاد و فضای بیرون از منزل منع کرد و گفت این کار ممنوع است زیرا با افزایش میزان تنفس در دقیقه آلاینده بیشتری وارد سیستم تنفسی می‌شوند.

وی مصرف شیر اضافه افزون بر نیاز روزانه را در  پاک‌سازی آلاینده‌ها بی‌تاثیر عنوان کرد و گفت در گذشته  آلودگی های گازها و بخاراتی نظیر بنزن و ..... فرضیه‌ای وجود داشت که چون این‌ آلاینده‌ها چربی‌دوست هستند در چربی شیر حل شده و از طریق ادرار خارج می‌شوند اما این فرضیه اثبات نشد.

در حال حاضر نیز منشا آلودگی به گونه‌ای است که مصرف اضافی شیر  افزون بر نیاز روزانه نقشی در پاکسازی آلاینده‌ها از بدن ندارد  و افراد باید مثل همیشه با رعایت یک رژیم غذایی متعادل و متنوع حاوی گروه‌های اصلی غذایی به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند.

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 115213
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست