×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/07/28 - 12:31
  • بازدید : 78
  • تعداد بازدیدکننده : 73
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

خرید 10 دستگاه پرتابل HgA1C

دیابت نوع دو 95 % افراد مبتلا به دیابت در جهان را شامل می شود و عموماً در نتیجه افزایش وزن بدن و عدم تحرک بدنی رخ می دهد.

دیابت نوع دو  95 %  افراد مبتلا به دیابت در جهان را شامل می شود و عموماً در نتیجه افزایش وزن بدن و عدم تحرک بدنی رخ می دهد.  دکتر شهریار جانبازی سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه با بیان این مطلب افزود: دیابت موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی می شود . مطالعه ای که در چند کشور انجام شد؛ نشان داد که 50 % از افراد مبتلا به دیابت در اثر بیماری قلبی عروقی فوت می کنند. هدف سازمان جهانی بهداشت این است که از اقدامات موثر برای مراقبت، پیشگیری و کنترل دیابت و عوارض آن در کشورهای با درآمد کم و متوسط پشتیبانی کند.

دکتر جانبازی با اشاره به روند فزاینده شیوع دیابت و پیش بینی افزایش 69 درصدی تعداد افراد بالغ مبتلا به دیابت در فاصله زمانی 2010 تا 2030 در کشورهای درحال توسعه و افزایش 20 درصدی دیابت در این گروه سنی در بازه زمانی مذکور در کشورهای توسعه یافته، اظهار داشت:  با در نظر داشتن عوارض کشنده یا ناتوان کننده ناشی از آن دیابت، در صورت عدم دسترسی به داروهای مورد نیاز و کنترل نامناسب،این بیماری بروز یا شدت می یابد؛ سازمان جهانی بهداشت در دو هدف اصلی برنامه عملکردی جهانی پیشگیری و کنترل بیمار یهای غیرواگیر سال 2013 تا 2020 خود به این موضوعات پرداخته است.

 وی افزود: اهداف اصلی برنامه شامل متوقف ساختن افزایش میزان دیابت و چاقی و دسترسی 100 % جمعيت به داروهای مناسب و فن آوری های پایه و ضروری برای درمان بیمار یهای غیرواگیر، می باشد.

سرپرست معاونت امور بهداشتی دانشگاه ادامه داد: از این رو معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در راستای این اهداف سازمان جهانی بهداشت و در جهت تحقق هدف بهبود کیفیت درمان بیماران دیابتی به گونه ای که تا سال 2025 بیش از 80% بیماران دارای HgA1C کمتر از 7% باشند، (از اهداف 6 گانه چارچوب ملی ارایه خدمت در بیماران دیابتی می باشد) و نیز در راستای تکمیل نشانگرهای برنامه عملیاتی یعنی مقایسه سالانه تعداد HgA1C نسبت به سال قبل و مقایسه تعداد بیماران با کنترل مطلوب HgA1C نسبت به سال قبل، اقدام به خرید 10 دستگاه پرتابل و تامین 15000 کاتریج تعیین HgA1C در سال 1400 نمود.

در این برنامه تلاش می شود تا بیماران دیابتی تحت پوشش دانشگاه که اطلاعات آنها در سامانه سیب ثبت شده است و دارای پرونده  الکترونیک سلامت می باشند، دعوت و ضمن انجام آزمایش HgA1C توسط پزشک، مراقب سلامت و کارشناس تغذیه ویزیت می شوند. از این پس این افراد بر اساس نتایج به دست آمده، تحت مراقبت و پیگیری مستمر ماهانه مراقب سلامت و سه ماهه پزشک قرار می گیرند.

 


  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 109234
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست