×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/12/27 - 11:12
  • بازدید : 68
  • تعداد بازدیدکننده : 66
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تمرین وقوع زلزله تهران در اپیدمی کرونا و پاسخ تیم ICS معاونت بهداشتی دانشگاه

با توجه به وقوع پاندمی بیماری کووید 19 در جهان، امن ترین مکان "خانه " محسوب می شود، حال در صورت وقوع زلزله، این مامن امن نیز نابود گردیده و بحران بزرگتری را شاهد خواهیم بود.

 

تمرین وقوع زلزله تهران در اپیدمی کرونا و پاسخ تیم ICS  معاونت بهداشتی دانشگاه

با توجه به وقوع پاندمی بیماری کووید 19 در جهان، امن ترین مکان "خانه " محسوب می شود، حال در صورت وقوع زلزله، این مامن امن نیز نابود گردیده و بحران بزرگتری را شاهد خواهیم بود. لذا تمرین دور میزی وقوع زلزله تهران در اپیدمی کرونا و پاسخ تیم سامانه فرماندهی حادثه معاونت بهداشتی درروز دوشنبه مورخ 25/12/ 1399 با فرماندهی جناب آقای دکتر جانبازی معاون اجرایی( جانشین فرماندهی) و حضور کلیه اعضاICS   این معاونت در جهت لزوم آمادگی اعضا در مواجهه با این مخاطره عظیم طبیعی در شرایط شیوع بیماری کرونا برگزار گردید.

مهندس محمدی کارشناس مسئول برنامه های مدیریت خطر بلایای معاونت بهداشتی، اهداف  برگزاری این تمرین  را حفظ  و ارتقای آمادگی اعضای سامانه فرماندهی حادثه ( ICS)  از نظر توان علمی و عملی، برقراری ارتباط میان EOC دانشگاه و DOC معاونت بهداشتی، بررسی چالشهای هماهنگی درون و برون سازمانی و ظرفیت سازی برای عملیات مشترك، بررسی فرایند فراخوان اعضای سامانه فرماندهی حادثه، بررسی فرایند هشدار سریع و اطلاع رسانی DOC معاونت بهداشتی با مراکز و شبکه های تحت پوشش، شناسایی چالش های  زیر ساختی در لحظه صفر و آشنایی با استان های جانشین، پیشتاز و معین مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان نمود.

در این تمرین نماینده EOC دانشگاه ضمن بیان اهمیت آمادگی حوزه های مختلف سلامت در برابر مخاطرات، مانور برگزارشده را مطلوب ارزیابی نمودند.

 متعاقب برگزاری تمرین مذکور، کلیه اعضای شرکت کننده، به بیان نقطه نظرات خود و ارائه پیشنهادهای سازنده در راستای پاسخ به موقع و موثرتیم های عملیاتی در مخاطرات طبیعی و انسان ساخت پرداختند.

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 103019
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست