×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/01/23 - 14:03
  • بازدید : 95
  • تعداد بازدیدکننده : 94
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تقدیر از نمایندگان واحدهای سلامت دهان و دندان در روز دندانپزشک

معاون بهداشتی دانشگاه در دیدار با دندانپزشکان عنوان کرد: معاونت بهداشتی از اجرای برنامه‌های جدید در حوزه سلامت دهان و دندان استقبال می‌کند.

هم‌زمان با بیست و سوم فروردین ماه، روز دندانپزشک،  کارشناسان مسئول واحدهای تابعه معاونت بهداشت و جمعی از دندانپزشکان، بهداشتکاران، تکنسین‌های سلامت  دهان با معاون بهداشتی دانشگاه دیدار کردند.

دکتر سهرابی ضمن گرمیداشت این روز گفت  اهمیت و جایگاه دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان در سلامت عمومی به تدریج آشکار شد و به جرات می‌توان گفت سلامت دهان و دندان در همه ابعاد سلامت  جسمی، روانی و اجتماعی  موثر است.

وی تاکید کرد سلامت دهان و دندان نقش ویژه‌ای در حفظ و ارتقای سلامت فرد و جامعه دارد. برای داشتن جسم سالم باید تغذیه مناسب داشت و این  فرآیند  بدون داشتن دندان‌‌های سالم امکان‌پذیر نیست.  وی همچنین به اهمیت سلامت دهان و دندان در بهداشت روانی و روابط اجتماعی اشاره کرد و گفت  مشکلات دهان و دندان می‌تواند سلامت روانی و اعتماد به نفس افراد را برای یک زندگی اجتماعی سالم  مختل کند.

 دکتر سهرابی با اشاره خدمات تخصصی دندانپزشکی که قبلا به عنوان  خدمات زیبایی در دندانپزشکی شناخته می‌شد گفت حتی ارتودنسی و نظم بخشیدن به دندان‌ها که در گذشته یک خدمت لوکس محسوب می‌شد و جنبه زیبایی آن مورد تاکید بود امروز به عنوان یکی از خدمات موثر در حوزه پیشگیری به شمار می‌رود و همین مسئولیت واحدهای دهان و دندانو نقش موثر آن‌ها در سلامت عمومی  و ارتقای سلامت جامعه را  بیشتر مشخص می‌کند.

وی بر آمادگی معاونت بهداشتی در اجرای طرح‌های جدید و ارایه مدل‌های کشوری  تاکید کرد و  گفت از برنامه‌های جدید برای تامین و ارتقای سلامت جامعه هدف استقبال می‌کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین خواستار معرفی برنامه های سلامت دهان و دندان برای جلب مشارکت خیرین و ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان شد.

دکتر طاهری، مدیرگروه سلامت دهان و دندان  نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های واحدهای دهان و دندان گفت در ابتدای همه‌گیری بلافاصله واحدهای اورژانس دندانپزشکی تشکیل شد و تلاش کردیم واحدهای دندانپزشکی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی به مشارکت  واحدهای سلامت دهان و دندان در مدیریت بیماری کووید اشاره کرد و گفت همکاران این واحد عملا در برنامه های مبارزه با کرونا و پویش واکسیناسیون مشارکت فعال داشتند و حتی در بسیاری موارد در تریاژ مراجعین و ثبت واکسیناسیون همکاری ‌کردند.

وی با اشاره به تداوم ارایه خدمات در دوران کرونا گفت با تهیه فیلم‌های آموزشی وارنیش فلورایدتراپی و نحوه صحیح استفاده از مسواک و نخ دندان، اموزش بهداشت دهان و دندان و فلورایدتراپی کودکان 3 تا 14 در منزل توسط والدین انجام گرفت.  هم اکنون نیزدر حال برنامه‌ریزی با دانشگده دندانپزشکی هستیم تا باآموزش خانواده‌ها خدمات بهتری را ارایه کنیم.

دکتر طاهری در خاتمه با تبریک روز دندانپزشک از تلاش‌های دندانپزشکان و همکاران شاغل در واحدهای سلامت دهان و دندان به ویژه در اپیدمی کرونا تقدیر کرد. 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 115414
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست