برگزاری دومین نشست شورای معاونین بهداشت مراکز و شبکه های بهداشت و درمان
دومین جلسه شورای معاونین بهداشت مراکز تابعه با حضور مدیران ستادی معاونت بهداشت امروز (شنبه 30 خردادماه) برگزاز شد.
معاون فنی معاونت بهداشت ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم بر آمادگی نیروهای حوزه بهداشت جهت برگزاری مراسم وداع با رهبر شهید انقلاب تاکید کرد.
دکتر محمدی نیا، در ادامه با اشاره به ارایه فعال خدمات در مناطق روستایی، ضرورت توجه به ارتقای شاخص های بهداشت در این مناطق را خواستار شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت برنامه «تعیین کننده اجتماعی سلامت» پرداخت و با تاکید بر «رویکرد مدیریت محلهمحوری» یادآور شد تمامی واحدهای حوزه بهداشت در اجراییسازی برنامه و طراحی مداخلات تعیین شده بر اساس نیازسنجی مشارکت فعال داشته باشند.
دکتر سالاریانزاده معاون اجرایی معاونت بهداشت نیز با بیان توضیحاتی شاخصهای ارزیابی کیفیت ارایه خدمات را که در داشبورد سامانه اپراتور ملی سلامت (OP) قرار دارند تبیین کرد و به سوالات مطرح شده در این زمینه پاسخ داد.
تاکید برانجام سرشماری مطابق با ضوابط اعلام شده توسط مدیر گروه هماهنگی و گسترش، تحلیل شاخصهای مراقبت مادران باردار و کودکان و نوزادان در مناطق روستایی، توسط مدیر سلامت خانواده جوانی جمعیت و مدارس، چگونگی انتساب جمعیت به پزشک به عنوان قابلیت جدید سامانه سیب، توسط راهبر این سامانه، ارایه تجربه فرآیند تخصیص کارانههای ستادی، توسط معاون بهداشت بهداشت و درمان شبکه بهداشت قرچک و پاسخ به سوالات مطرح شده در خصوص تعرفهها توسط مدیر گروه سلامت دهان و دندان ومسئول فناوری اطلاعات معاونت بهداشت ازجمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
نظر