×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/11/19 - 09:03
  • بازدید : 145
  • تعداد بازدیدکننده : 59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کنفرانس علمی یک روزه مزایای تغذیه با شیر مادر در دوران اپیدمی کووید 19

کنفرانس علمی یک روزه "مزایای تغذیه با شیر مادر در دوران اپیدمی کووید 19" توسط گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیرمادر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در روز 15 بهمن سالجاری، به صورت وبینار ویژه پزشکان عمومی و با امتیاز بازآموزی برگزار شد.

کنفرانس علمی یک روزه "مزایای تغذیه با شیر مادر در دوران اپیدمی کووید 19" توسط گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیرمادر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در روز 15 بهمن سالجاری، به صورت وبینار ویژه پزشکان عمومی و با امتیاز بازآموزی برگزار شد.

در ابتدا دکتر اهدایی وند مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و تغذیه معاونت بهداشت ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان در وبینار، جهت افتتاح کنفرانس، در خصوص دوره زمانی هزار روز اول؛ از بارداری تا دومین سالگرد تولد کودک که ایامی حساس و طلایی در زندگی هر فرد بوده و نقش بی نظیری در آینده فرد، اجتماع و کشور دارد، مطالبی را ارائه کرد.

وی افزود: شیرخوارانی که از ساعت اول تولد، تغذیه با شیر مادر را شروع کرده و چیزی جز شیر مادر از زمان تولد تا  ماه6 اول عمر خود دریافت نمی کنند، بهترین شروع زندگی را خواهند داشت. هم چنین ارائه مراقبت‌های بهداشتی درمانی از طریق تیمی هماهنگ و منسجم می تواند حلقه های زنجیره سلامت مادر، جنین و کودک را مستحکم نماید. تغذیه با شیر مادر، غذای تجدید پذیر طبیعی و از نظر محیط زیست، ایمن و سبز است زیرا بدون آلودگی، تولید زباله و نیاز به بسته بندی، تولید شده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

سپس به عنوان اولین سخنران، در مورد مزایای برقراری تماس پوست با پوست مادر و نوزاد و ساعت اول شیردهی به خصوص در دوران اپیدمی کووید 19، راه های انتقال عفونت به نوزاد، تعریف نوزاد مشکوک و یا مبتلا به کووید 19، شیوه ختم بارداری در مادر مبتلا به بیماری کووید 19، موارد انجام یا عدم انجام تماس پوست با پوست مادر و نوزاد، تغذیه با شیر مادر و احیای نوزاد توضیحاتی را بیان کرد.

در ادامه احمدی رئیس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیرمادر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان سخنران دوم، در خصوص شرایط و مراقبت های لازم برای موفقیت تغذیه با شیر مادر، عوامل موثر بر شیردهی موفق در دوران قبل از بارداری، حین بارداری و پس از زایمان، مراکز اطلاع رسانی مانند: مرا كز خدمات جامع سلامت/ پایگاه های سلامت/ خانه های بهداشت/ مراكز مشاوره شيردهی و برنامه ریزی برای بارداری بعدی مطالب را ارائه کرد.

سخنران بعدی قاسم پور کارشناس سلامت نوزادان و شیر مادر معاونت بهداشت در خصوص دوره تربیت مشاورین سیردهی، مربیان ارشد و دانشگاهی مشاوره شیردهی، شرح وظایف آن ها و لیست مراکز مشاوره شیردهی در مراکز و شبکه های بهداشت تابع توضیحاتی را بیان کرد.

در این وبینار دکتر فرنقی متخصص و استادیارکودکان دارای فلوشیپ سم شناسی بالینی به صورت آنلاین از بیمارستان لقمان حکیم در مورد مصرف یا منع مصرف دارو ها در زمان شیردهی به خصوص در زمان اپیدمی کووید 19 مطالبی را توضیح داد.

ملایی یارندی مربی کشوری مشاوره شیردهی از بیمارستان لقمان حکیم و لادن حمزه مربی دانشگاهی از مرکز مشاوره شیردهی ازگل از شبکه بهداشت شمیرانات به عنوان سخنرانان بعدی حضور داشتند.

در ادامه مربیان در مورد مشکلات شیردهی و هم چنین شیردهی در شرایط اپیدمی کووید 19، دوشیدن شیر مادر و نحوه ذخیره آن، پوزیشن های شیردهی، نحوه آموزش به خانواده ها، انواع شیردوش ها، ذخیره و نگهداری شیر مادر مطالبی را ارائه کردند.

در پایان نیز پنل آموزشی به سوالات شرکت کنندگان در وبینار پاسخ دادند.

 

 

  • گروه خبری : معاونت,گروه اخبار یاهویی
  • گروه خبری : 101585
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست