برگزاری جلسه کمیته راهبری تعیین کننده های اجتماعی سلامت
جلسه کمیته راهبری تعیین کننده های احتماعی سلامت به ریاست معاون فنی معاونت بهداشت و با حضور تیم اجرایی شهرستانهای قرچک و دماوند، و سایر اعضابرگزار گردید.
جلسه کمیته راهبری تعیین کننده های اجتماعی سلامت در راستای پیشبرد و دستیابی به اهداف شیوه نامه اجرایی و تقویت و ساماندهی مداخلات تعیین کننده های اجتماعی سلامت در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور( SDH ) برگزار شد.
در این نشست تیم اجرایی شبکه های بهداشت و درمان شهرستان قرچک و دماوند گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده در خصوص گام های اجرایی مندرج در شیوه نامه را ارایه و نتیجه انتخاب نهایی مداخلات و ماتریس تصمیم گیری را تبیین کردند.
همچنین بر ضرورت همکاری و همافزایی میان دستگاههای اجرایی، نهادهای محلی و سازمانهای مردمنهاد در راستای کمک به کاهش نابرابریهای سلامت و تلاش برای ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و متعاقب آن افزایش کیفیت زندگی شهروندان تاکید شد.
توسعه مشارکتهای بینبخشی، استفاده از ظرفیت هیئت امنای محلات، خانه مشارکت مردم در سلامت و سایر نهادهای اجتماعی برای شناسایی نیازهای محلی و اجرای برنامههای پیشگیرانه و سلامتمحور از دیگر مباحث مورد تاکید بود.
در این نشست، ضمن تشریح اهداف، سیاستها و راهبردهای برنامه SDH راهکارهای اجرای هرچه بهتر برنامه بررسی، و تصریج شد برای اجرای موفق این برنامه ملی توسعه همکاریهای بینبخشی و بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای موجود مورد توجه قرار گیرد.
این نشست با حضور تیم کمیته اجرایی شهرستان های قرچک و دماوند، رئیس و کارشناس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات SDH پژوهشکده غدد و تیم کمیته راهبری دانشگاه در ستاد معاونت بهداشت دانشگاه در تاریح 23 خرداد سال جاری برگزار گردید.
نظر