×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/08/23 - 10:36
  • بازدید : 61
  • تعداد بازدیدکننده : 60
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری اولین دوره عملی کارگاه 24 ساعته آموزش تغذیه با شیر مادر ویژه مربیان بهورزی

تغذیه انحصاری با شیر مادر زیر بنای بقا و سلامت کودک است، زیرا تغذیه ای ضروری، بی نظیر و بدون جایگزین برای رشد و تکامل کودک فراهم می کند.

 

تغذیه انحصاری با شیر مادر زیر بنای بقا و سلامت کودک است، زیرا تغذیه ای ضروری، بی نظیر و بدون جایگزین برای رشد و تکامل کودک فراهم می کند. تغذیه انحصاری با شیر مادر در 6 ماه اول دارای بیشترین تاثیر بالقوه بر بقای کودک و به عنوان اولین ایمن سازی کودکان، حفاظت در برابر عفونت های تنفسی، بیماری اسهال و سایر بیماری های تهدید کننده زندگی را فراهم می کند. علاوه بر این شیر مادر تا انتهای یک سالگی، غذای اصلی کودک و پس از آن تا 2 سالگی و حتی بعد از آن نقش تغذیه مکمل و کمکی را برای شیرخوار دارد. بهورزان در روستا ها نقش موثری در ایجاد اعتماد به نفس و روش های شیردهی و پیشگیری یا حل مشکلات شیردهی مادر دارند.

به منظور دستیابی به این مهم، گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشت بعد از اتمام دوره تئوری کارگاه 24 ساعته آموزش تغذیه با شیر مادر ویژه مربیان بهورزی، اقدام به برگزاری دوره عملی کارگاه فوق در 3 گروه 12 تا 13 نفره نمود.

اولین دوره عملی کارگاه آموزشی تغذیه با شیر مادر ویژه مربیان بهورزی با حضور 13 نفر از مربیان بهورزی در تاریخ 19 آبان ماه سال جاری با همکاری لادن حمزه، مربی دانشگاهی از شبکه بهداشت و درمان شمیرانات و قاسم پور کارشناس برنامه های سلامت نوزادان و شیر مادر معاونت بهداشت، به منظور آشنایی مربیان آموزشگاه های بهورزی با کلیه مباحث عملی برنامه شیر مادر و افزایش توانمند سازی آنان در جهت آموزش و انتقال اطلاعات در خصوص تغذیه با شیر مادر به کلیه بهورزان را برگزار شد.

در این دوره مربیان بهورزی به صورت فردی و گروهی در خصوص پوزیشن های مختلف شیردهی، فواید و موارد استفاده از آن ها، تغذیه با ابزار ها مانند کاپ، SNS، قاشق و سرنگ، نحوه دوشیدن شیر مادر با دست و شیردوش، نحوه استفاده از بالش شیردهی و مراقبت آغوشی مادر و نوزاد، آموزش های لازم با استفاده از اسلاید ها، فیلم های آموزشی و کار با مولاژ را فرا گرفتند.

گفتنی است دوره تئوری کارگاه مذکور در تاریخ های 2، 8، 18 و 22 خرداد سال 1400 اجرا شده است و گروه های دوم و سوم دوره عملی این کارگاه نیز در تاریخ های 25 و 30 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 
 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 109997
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست