×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/11/27 - 13:52
  • بازدید : 94
  • تعداد بازدیدکننده : 92
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

افتتاح خانه مشارکت مردم در سلامت در پیشوا

هشتمین خانه مشارکت مردم در سلامت در محدوده دانشگاه علوم پزشکی امروز بیست و هفتم بهمن ماه در کهنگ شهرستان پیشوا افتتاح شد.

هشتمین خانه مشارکت مردم در سلامت محدوده دانشگاه  امروز بیست و هفتم بهمن ماه در پیشوا افتتاح شد.

در آیین افتتاح  که با حضور فرماندار شهرستان و جمعی از روسا، نمایندگان ادارات، گروه ها و تشکل‌های مردم نهاد شهرستان  برگزار شد دکتر سهرابی معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به این  که  خانه مشارکت مردم در سلامت پیشوا هشتمین خانه مشارکت  در سطح دانشگاه است گفت: جلب مشارکت اقشار مختلف جامعه برای ارتقاء شاخص‌های سلامت از اهداف تشکیل خانه‌های مشارکت مردم در سلامت است. باید توجه داشت که تنها ۲۰درصد از عوامل موثر بر سلامت در حوزه اختیارات وزارت بهداشت است و برای تامین سلامت مردم  به همکاری بین بخشی و مشارکت مردم نیاز است لذا تاسیس خانه های مشارکت در راستای تامین این اهداف است.

 

وی افزود: خانه مشارکت ۲۱ عضو دارد که باید با حضور اعضاء نیازهای واقعی مردم را  بررسی و اولویت بندی کنند و با تعیین شرح وظیفه هر یک از سازمان‌ها و نهادها و تدوین برنامه عملیاتی برای رفع نیازها اقدام شود.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به نام خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان پیشوا که به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مزین شده است فعالیت‌ها به صورت جهادی و هدفمند پیگیری شود.

 مهندس تاجیک نوری فرماندار شهرستان پیشوا نیز با تاکید برنقش تشکل‌های مردم‌نهاد و مردم در رشد و توسعه کشور و ارایه تعاریفی از سلامت و مشارکت گفت  سلامت فراتر از سلامت جسم  است و سلامت معنوی،  سلامت روح و روان و حال خوب مردم رادربرمی‌گیرد.مشارکت یعنی حضور همه آحاد جامعه از کوچک تا بزرگ، پیر و جوان و در هر رشته و تخصصی و خانه مشارکت مردم سلامت  به عنوان محل امن و آرامش‌بخش است.

 فرماندار پیشوا با  اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع مشارکت مردم گفت مطالعات اجتماعی بیانگر آن است که هر حاکمیت و دولتی که امور را به مردم واگذار می‌کند توفیقات بیشتری به دست آورده است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجربیات و موفقیت های بسیاری دارد وی تاکید کرد فعالیت هایی موفق هستند که اجتماع محور و محله محور باشند.  

 دکتر امینی رییس شبکه بهداشت و درمان پیشوا نیز در سخنانی ضمن قدردانی از حاضرین  خانه مشارکت را فضایی برای تعامل شبکه‌های مختلف مردمی و مشارکت آنها در فرآیند تدوین، اجرا و ارزشیابی پروژه های سلامت محور در سطح شهرستان معرفی کرد  و گفت خانه و شورای مشارکت، میانجی‌های مردمی هستند که برای جلب مشارکت‌های مردمی که یکی از اصول مراقبت‌های اولیه بهداشتی و حلقه مفقود اجتماعی شدن نظام سلامت است  ذیل دبیرخانه سیاستگذاری سلامت شهرستانی تشکیل و فعالیت می‌کنند.   

 خانه مشارکت در سلامت مردم  پیشوا در محل شبستان امامزاده اسحاق و موسی (ع) کهنک می‌باشد. 

  در آیین افتتاح دکتر نجات بخش معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان پیشوا،  معصومه  فرجی کارشناس مشارکت های مردمی کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه  و جمعی از نمایندگان و مسئولین ادارات و نهادها  و مدیران وکارشناسان شبکه بهداشت و درمان پیشواحضور داشتند.


 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 113748
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست