×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/11/25 - 11:23
  • بازدید : 77
  • تعداد بازدیدکننده : 71
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

افتتاح خانه مشارکت مردمی در لواسان

هفتمین خانه مشارکت مردم در سلامت در واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

هفتمین خانه مشارکت مردم در سلامت 24 بهمن ماه، در  لواسان با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ایمانی امام جمعه لواسان و نمایندگانی از سازمان‌ها و نهادها افتتاح شد.

 به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شمیرانات در آیین افتتاح، دکتر سهرابی معاون بهداشتی دانشگاه در سخنانی با تاکید بر نقش مشارکت مردم در سلامت گفت: مشارکت جامعه در ارتقای سلامت موجبات افزایش خود اتکایی و کنترل اجتماعی را فراهم می‌کند. یکی از مهمترین ابزارهای بهینه سازی و ارتقای حضور مردم در این عرصه، فعالیت موثر و فراگیر سفیران وداوطلبان سلامت است. دانشگاه شهید بهشتی همواره در این مسیر پیشرو بوده  و با توجه به توانمندی معاونت امور بهداشتی ظرفیت اجرای این قبیل طرح‌‌ها را به معنای واقعی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه تاکید کرد خانه مشارکت مردم در سلامت در تمام ابعاد به مردم تعلق دارد و آحاد شهروندان سهامداران اصلی این فرآیند هستند. وی حضور مدیر امور مساجد، نمایندگان شهرداری، بهزیستی و کمیته امداد منطقه را در بازآفرینی و گسترش فرهنگی خدمات بسیارموثر دانست و گفت: مدل‌سازی خانه مشارکت، محله محور است و حضور این ارگان ها در پیشبرد اهداف توسعه پایدار نقش مؤثری دارد.

 دکتر سهرابی  با بیان این که  گسترش این خانه ها در مسیر گسترش طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است برضرورت تعریف  یک شعار واحد در ارائه خدمات محله محور تاکید کرد.

 دلبری رییس کانون مشارکت استان تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد بازگشایی خانه های مشارکت در پایتخت گفت: این رشد شتابان  حاکی از برنامه ریزی فعالانه در جهت بهره گیری از ظرفیت محلات  است و افزایش حضور داوطلبانه مردم  ارتقای سطح سلامت و کیفیت زندگی را در پی دارد.

 وی با بیان اینکه رویکرد خانه های مشارکت، مردم محوری است، ادامه داد: این قاعده یکی از اساسی ترین اقدامات در جهت پیشبرد اهداف توسعه پایدار در کشور محسوب می شود.

رییس کانون مشارکت استان تهران بر اهمیت ریشه یابی و آسیب شناسی حوزه سلامت، همزمان با اجرای طرح خانه های مشارکت تاکید کرد و افزود: در تمام فعالیت ها، تلاش برای شناخت خانه های مشارکت و هویت واقعی این خانه ها باید در دستور کار قرار گیرد تا مدیران سلامت به تاثیر حضور مردم باور داشته باشند.

وی تاکید کرد اعتماد و حمایت وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، معاونت های امور بهداشتی و دبیرخانه های شورای عالی سلامت و امنیت غذا، اعتباربخشی خانه های مشارکت مردم در سلامت را چندین برابر می کند.

در آیین افتتاح خانه مشارکت مردم در سلامت لواسان حجت الاسلام والمسلمین دکتر ایمانی امام جمعه، دکتر جانبازی معاون فنی و اجرایی معاونت بهداشت،دکترعموزاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان شمیرانات،  دلبری رییس کانون مشارکت استان تهران، مهندس قدرتی، بخشدار؛ مهندس حاجی مومجی، رییس شورای بخش؛ رئیس اداره آموزش و پرورش ، نمایندگانی از شهرداری ، شورای شهر ، شورای بخش، بخشداری و  خیرین لواسان و تعدادی از مسئولین  وکارشناسان معاونت بهداشتی  و شبکه بهداشت و درمان شمیرانات حضور داشتند.

 


 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 113684
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست