×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/07/24 - 12:23
  • بازدید : 140
  • تعداد بازدیدکننده : 137
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارائه دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست سالیانه برنامه غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان

دستاوردهای 17 سال برنامه غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست سالیانه کارشناسان این برنامه تبیین شد.

نشست سالیانه برنامه غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان با هدف به روز رسانی اطلاعات کارشناسان و تبادل تجربیات و نظرات توسط اداره غدد و متابولیک وزارت بهداشت در روزهای 18 و 19 مهرماه برگزار گردید.

در این نشست دکتر یاراحمدی رییس اداره غدد و متابولیک وزارت بهداشت اعلام کرد در مدت 18سال اجرای برنامه، بالغ بر 22 میلیون نوزاد ایرانی و غیرایرانی مورد غربالگری قرار گرفته و بیش از 64 هزار بیمار نیز شناسایی شده اند. تمامی بیماران شناسایی و درمان شده از بهره هوشی طبیعی برخوردارند و هیچ بیماری عقب مانده ذهنی نشده که نشانگر اثربخشی برنامه بوده است.

 آزاده صفائی کارشناس برنامه کم کاری تیروئید نوزادان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست  گزارشی در خصوص عملکرد و دستاوردهای 17 ساله دانشگاه در اجرای برنامه غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان  ارایه کرد.

بر اساس این گزارش از ابتدای شروع برنامه در سال 1384 تا پایان سال 1401 تعداد یک میلیون و 28 هزار و 264 نفر در محدوده تحت پوشش دانشگاه تحت غربالگری قرار گرفتند که از میان 2 هزار و 677 بیمار شناسایی و تحت درمان زودرس قرار گرفته اند.

وی همچنین به اقدامات شاخص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص کاهش شاخص نمونه نامناسب، اتوماسیونی کردن گزارش دهی نتایج آزمایشات مشکوک و مثبت غربالگری و بهبود ثبت نتایج غربالگری در سامانه سیب اشاره نمود. گفتنی است طبق گزارش ارائه شده توسط اداره غدد وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص کلیه شاخص های مرتبط با برنامه کم کاری تیروئید نوزادان در جایگاه مطلوب و بهینه ای قرار دارد.

  • گروه خبری : معاونت
  • گروه خبری : 132981
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست