×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/09/13 - 12:34
  • بازدید : 308
  • تعداد بازدیدکننده : 295
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با روز جهانی داوطلب

آیین تقدیر از داوطلبان سلامت برگزار می‌شود

مراسم کشوری تقدیر از داوطلبان سلامت با عنوان مسیر همدلی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی سه‌شنبه 14 آذر ماه برگزار می‌شود.

این مراسم همزمان با روز جهانی داوطلب و با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، جمعی از مسئولان نظام سلامت و داوطلبان سلامت سراسر کشور  در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه برگزار می‌شود.

برنامه داوطلبان سلامت محله از مصادیق مشارکت فراگیر و مداخله نیرومند مردم در سلامت خود در کشور ما محسوب می‌شود و دستیابی به ارتقای سلامت فردی و گروهی در جامعه از دستاوردهای این برنامه است. برنامه مذکور از سال 1372 در تمام نقاط شهری کشور به اجرا درآمد و موفقیت چشمگیری به همراه داشت.

داوطلب سلامت محله فردی از اعضای یک خانواده است که پس از طی دوره‌های آموزشی لازم به صورت داوطلبانه با نظام سلامت در مرکز، پایگاه و خانه بهداشت همکاری می‌کند. این افراد همچون حلقه محکمی ارتباط مسئولان بهداشتی را با سطوح محیطی جامعه برقرار می‌کنند و با شرکت در کلاس‌های هفتگی در مراکز خدمات جامع سلامت، آموخته‌های خود را به همسایه‌ها و افراد تحت پوشش خود(حداکثر  ۲۰ خانوار) منتقل کرده و برای حفظ سلامت خود و خانوارهای تحت پوشش تلاش می‌کنند.

نیازسنجی برای تعیین اولویت‌های بهداشتی محله، همکاری در ارایه خدمات بهداشتی به خانوارهای تحت پوشش(مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر، غربالگری بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر و...)، تشکیل گروه‌های خودیار(فشارخون و دیابت، حامیان ترویج تغذیه با شیر مادر و ...)  از جمله فعالیت‌هایی است که داوطلبان سلامت در آن مشارکت می کنند.

 

 

  • گروه خبری : معاونت
  • گروه خبری : 135812
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست