×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/03/08 - 02:52
  • بازدید : 86
  • تعداد بازدیدکننده : 81
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آن‌چه در جلسه مدیران شبکه‌ها و روسای مراکز بهداشت مطرح شد

در جلسه مدیران شبکه‌ها و روسای مراکز بهداشت بار دیگر بر توسعه همکاری‌های بین بخشی و توجه به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت تاکید شد

 

 اولین جلسه  حضوری مدیران شبکه ها  و روسای مراکز بهداشت با حضور دکتر سهرابی، معاون بهداشتی، دکتر جانبازی مشاور و معاون اجرایی و جمعی از کارشناسان ستاد معاونت تشکیل شد .

در این جلسه دکتر سهرابی معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به نقشه راه معاونت بهداشتی در سال جاری گفت  پاسخگویی، نسخه نویسی اجتماعی و  توجه به عوامل اجتماعی موثر در سلامت، خط مشی حوزه بهداشت است  که با توسعه همکاری های بین بخشی، حمایت طلبی  و استفاده از ظرفیت خانه های مشارکت مردم در سلامت انجام خواهد شد.

وی از واحدهای ستادی خواست  فعالیت‌ها، شاخص‌ها  و سازمان‌ها و نهادهای همکار در هر برنامه را تعیین کنند تا بدینوسیله برنامه های جامع اجرا گردد.  معاون بهداشتی دانشگاه همچنین  توجه به  برنامه‌ریزی برای پایش و ارزشیابی فعالیت‌ها در حین انجام و پایان فرآیند را مورد تاکید قرار داد.

 دکتر سهرابی در مقوله جوانی و  صیانت  از جمعیت با بیان گزارشی که در هیئت رئیسه توسط معاونت بهداشتی ارایه شده بود، گفت استراتژی معاونت بهداشتی در  مقوله جوانی جمعیت افزایش موالید و حفظ جمعیت موجود است. وی تاکید کرد در این زمینه باید شاخص‌ها به صورت کمی تعریف شود و همه کارکنان تلاش کنند  از فرصت بازبودن پنجره جمعیتی به نحو مطلوب در راستای سیاست کلی افزایش جمعیت استفاده شود. دکتر سهرابی خاطرنشان کرد معاونت بهداشتی از پیشنهادات نوآورانه و ایده‌های جدید و عملی در مقوله فرزندآوری  استقبال می‌کند و اقداماتی  برای تقویت نظام پیشنهادات در حال انجام است.  

معاون بهداشتی دانشگاه ضمن  تاکید بر تفویض اختیار مسئولیت‌ها  از مدیران خواست در حوزه کاری خود افراد توانمند را شناسایی وبه نحوی  برنامه‌ریزی شود تا به تدریج در هر واحد کارشناسانی با توانایی جانشینی و  مدیریت برنامه‌ها داشته باشیم. وی به  تجربه شهرسالم در منطقه 13 در شرق  تهران نیز  اشاره کرد و گفت  این فعالیت با همکاری سازمان جهانی بهداشت انجام می‌شود و به زودی برنامه آموزشی و توجیهی در این زمینه برای همه  مراکز و شبکه‌ها برگزار خواهد شد. 

 دکتر خرمیان مدیر حراست دانشگاه نیز میهمان ویژه این جلسه بود که ضمن بیان مطالبی خواستار مشارکت  و تعامل بیشتر مدیران با مجموعه‌های تحت مدیریت شد. وی  با اشاره به اینکه واحد حراست همواره آماده همکاری و پاسخگویی به واحدهای تابعه می‌باشد به سوالات مدیران شبکه‌ها و روسای مراکز بهداشت پاسخ گفت.

در این جلسه دکتر اهدایی‌وند مدیرگروه جمعیت و سلامت خانواده به طور کامل مباحث مربوط به موضوع صیانت و سلامت جمعیت را تشریح کرد و انتظارات از شبکه ها و مراکز تابعه بیان کرد . دکتر سربازی مدیر گروه بیماری‌ها درباره  آبله میمونی و دکتر محمدی رئیس برنامه ساغ  دانشگاه درباره نحوه همکاری و تعامل بیشتر با با واحدهای معاونت بهداشتی مطالبی ارایه کردند.

 

 این جلسه سوم خرداد در مرکز خدمات جامع سلامت مبارکی تشکیل شد.

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 117083
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست