×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/03/02 - 09:08
  • بازدید : 55
  • تعداد بازدیدکننده : 53
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
افتتاح چهارمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی کرونا در منطقه ۱۲ تهران

۸۵ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال تهران واکسینه شدند

چهارمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی کووید ۱۹ در منطقه ۱۲ تهران افتتاح شد.

چهارمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی کووید ۱۹ در منطقه ۱۲ تهران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران امروز شنبه در مراسم افتتاحیه مرکز واکسیناسیون تجمیعی کووید ۱۹ در مجوعه ورزشی الزهرای محله تختی تهران اظهار کرد: تا کنون افزون بر ۶۰درصد افراد بالای ۷۵ سال و بیش از ۸۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال در تهران واکسینه شده اند و امیدواریم این روند برای سایر گروه های سنی با شتاب بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی و اقتصادی منطقه ۱۲ شهر تهران، تراکم جمعیتی و اختلاط عملکردهای تجاری، اقتصادی، اداری و مسکونی را از ویژگی های مهم این منطقه عنوان کرد.

دکتر زالی با تاکید بر ضرورت اختصاص تسهیلات مورد لزوم در امور بهداشتی از جمله واکسیناسیون برای مردم این منطقه، از برنامه ریزی برای افتتاح حدود چهار مرکز تجمیعی دیگر در این منطقه با همراهی شهردار منطقه خبر داد.

 وی با اشاره به اجرای بسیط و پررنگ طرح شهید سلیمانی به منظور غربالگری، بیماریابی و مراقبت از بیماران در منطقه ۱۲ تهران، از پوشش صد در صدی این منطقه در پایان اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی خبر داد.

دکتر زالی با اشاره به حجم بالای انجام تست های سریع و pcr، از غربالگری بهداشتی ۸۷ هزار خانوار و همچنین حمایت شهروندان کم  برخوردار منطقه ۱۲ از طریق بسته های معیشتی و حمایتی خبر داد.

 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه از امروز فرآیند ثبت نام برای واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا آغاز شده است، گفت: برای اجتناب از حضور غیر ضروری، افراد از طریق سایت salamat.gov.irwww. ثبت نام و نوبت دهی می شوند.

 

وی با بیان اینکه برای گروه های سنی که نوبت واکسیناسیون آنان اعلام می شود، تاریخ انقضا تعیین نشده است، توضیح داد: برای مثال گروه های سنی بالای ۸۰ سال هنوز هم می توانند اقدام به واکسیناسیون کنند.

 دکتر زالی با بیان اینکه رسیدن به ۸۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون هدف گذاری شده است، افزود: امروز شصتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون افتتاح شد و در روزهای آینده شاهد افتتاح مراکز دیگری خواهیم بود.

 وی با بیان اینکه راه اندازی این مراکز با همکاری نهاد های مختلفی از جمله سپاه، بسیج، شهرداری و نیروهای بهداشتی فرصت مناسبی برای تمرین همکاری های بین بخشی است، گفت: برای ادامه مسیر نیاز به توسعه و بسط فضاهای فیزیکی داریم و در انتظار روزهای روشن تری در وضعیت کرونای استان تهران هستیم.

 فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: امیدوارم با تداوم روند واکسیناسیون شاهد کاهش مرگ و میر و مشکلات ناشی از کرونا باشیم.

 در بخش دیگری از این مراسم علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران با اشاره به ویژگی های این منطقه اظهار کرد: منطقه ۱۲ تهران از لحاظ جمعیتی منطقه ای پرتلاطم است و از مناطق کمتر برخوردار به شمار می رود؛ از این رو تلاش هایی که برای شهروندان این منطقه صورت می گیرد از حساسیت بالایی برخوردار است.

 وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در ماه های آتی برای ارایه واکسن مورد نیاز سایر گروه های سنی جمعیت، نیاز به مراکز تجمیعی افزایش یابد، گف: برنامه ریزی های لازم برای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان انجام شده است و امیدواریم به زودی شاهد پایان این اپیدمی گسترده باشیم.

 دکتر الهام فخاری نماینده شورای اسلامی شهر تهران نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به همکاری های نهاد های مختلف از جمله سپاه، بسیج، مدیریت شهری و سامانه های تخصصی وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کرونا در تهران، اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک شاهد گسترش هرچه بیشتر همکاری های بین بخشی و همچنین برچیده شدن این بیماری باشیم.

 در ادامه دکتر زالی ضمن بازدید از بخش های مختلف این مرکز، از نزدیک در جریان روند واکسیناسیون در این مرکز قرار گرفت.

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 104748
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست