×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/05/11 - 20:58
  • بازدید : 195
  • تعداد بازدیدکننده : 180
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گزارشی از اقدامات واحد بهداشت محیط در مناطق سیل زده

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشتی اقدامات واحدهای بهداشت محیط در مناطق سیل زده تحت پوشش دانشگاه را تشریح کرد

با توجه به وقوع سیل در برخی مناطق تحت پوشش شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، پردیس، پاکدشت و شمیرانات رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی ضمن ابراز تاسف از حادثه  اخیر  و تسلیت به بازماندگان اقدامات این گروه را در تامین سلامت آب و بهداشت محیط منطقه تشریح کرد. 

مهندس تاجیک، رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی با اشاره به اعزام تیم واکنش سریع و ارزیابی وضعیت گفت پس از اعلام حادثه بلافاصله  کشیک آزمایشگاه آب برای  انجام آزمایشات مربوطه در ساعات اداری، غیر اداری و ایام تعطیل برقرار و با  هماهنگی مدیریت شرکت آب و فاضلاب مناطق سیل زده،  برای تامین آب در روستاها یی که دچار قطعی  آب شده   یا کدورت آب آن ها خارج از محدوده استاندارد بوده است ، تانکر آب مستقر شد.  

مهندس تاجیک تاکید کرد به منظور حفظ سلامت شهروندان نظارت بر آب و فاضلاب تمامی مناطق تحت پوشش  دانشگاه تشدید یافته است.

به گفته وی این نظارت‌شامل افزایش کلرسنجی، کدورت سنجی  و نمونه‌برداری میکروبی در کلیه مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کلرسنجی و نمونه برداری از تانکرهای آب مستقر شده است و تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت. همچنین کارشناسان بهداشت محیط با انجام بازدیدهای میدانی  هرگونه اختلال در شبکه منابع و مخازن و ایستگاه های برداشت را رصد می‌کنند.

رییس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی  نظارت  بر توزیع مواد غذایی را از دیگر فعالیت‌های این واحد برشمرد و گفت  از آنجا که پس از سیل روستاهای دچار بحران دچار قطعی برق ، آب و گاز شده بودند غذاهای آماده  به صورت کنسرو توسط هلال احمر توزیع شد. نیروهای بهداشتی ضمن نظارت بر توزیع، نکات ضروری در  استفاده ازمواد غذایی کنسروی را به ساکنان منطقه آموزش دادند.  همچنین در روزهای بعد که مواد غذایی از روستاهای اطراف به صورت گرم تهیه و در منطقه  آسیب دیده توزیع می گردد، نظارت های بهداشتی بر  مکان تهیه غذا ، حمل و نقل و توزیع آن انجام می‌شود و کارشناسان بهداشت محیط  از مواد غذایی توزیع شده نمونه برداری انجام می‌دهند.

رییس گروه سلامت محیط معاون بهداشتی یکی دیگر از اقدامات مهم پس از بحران از جمله سیل اخیر را  هماهنگی با اداره دامپزشکی جهت دفن بهداشتی لاشه های دام و طیور عنوان کرد و گفت  هماهنگی با اداره دامپزشکی و  بخشداری ها جهت جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه دام و طیورهای تلف شده، و پس‌ماندهای روستاهای آسیب دیده انجام شده وکارشناسان بهداشت محیط به این موارد نظارت می‌کنند.

وی افزود آموزش‌های  بهداشتی، ارسال پیام های آموزشی در کانال‌های مجازی محلی، همچنین آموزش به خانوارهای حاضر در محل در مورد تمامی نکات پس از بحران  اعم از بهداشت فردی ، بهداشت آب و مواد غذایی و پیشگیری از حوادثی مانند گزیدگی‌ها،  توسط همکاران و یا داوطلبان سلامت انجام می شود.  

مهندس تاجیک یادآورشد نیروهای بهداشتی تا بازگشت شرایط عادی زندگی و برقراری دسترسی‌ها در روستاهای آسیب دیده حضور فعال خواهند داشت و خدمات بهداشتی را ارایه می‌کنند.

وی ازهمه افراد  حاضر در مناطق سیل زده که دچار مشکلاتی در شبکه آبرسانی هستند  خواست با توجه به هشدارهای کارشناسان بهداشت از تانکرهای آب شرب یا آب‌های بسته بندی که دارای مشخصات بهداشتی هستند  استفاده کنند و در صورت بروز مشکل گوارشی به کارشناسان بهداشتی یا پزشکان مستقر مراجعه نمایند.  

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 119335
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست