×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/06/10 - 13:09
  • بازدید : 118
  • تعداد بازدیدکننده : 116
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام تبریک معاون امور بهداشتی به مناسبت روز بهورز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پیامی دوازدهم شهریور ، روزملی بهورز را به جامعه بهورزان تبریک گفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پیامی دوازدهم شهریور ، روزملی بهورز را به جامعه بهورزان تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است :   

در کشور ایران ، روز 12 شهریور به عنوان روز ملی بهورز معرفی شده است  تا فرصتی برای تکریم و بزرگداشت بهورزان زحمتکش و پرتلاش باشد.

دوازدهم شهریور روز تجلیل از این انسانهای شایسته ای است که حداکثر تلاش و همت خود را در جهت نیل به اهداف حوزه سلامت، معطوف نموده اند .

اکنون این فعالان و تلاشگران عرصه سلامت دلسوزانه و صادقانه در کنار سایر کارکنان بهداشت و درمان در خط مقدم مقابله و پیشگیری از ابتلا مردم به ویروس کرونا نیز رسالتی سنگین، خطیر و مهم بر عهده دارند و تمام اوقات خود را وقف خدمت رسانی به خلق خدا می کنند.

حاصل زحمات دلسوزانه و صادقانه بهورزان موجب شده است که این قشر به‌عنوان نماد برجسته نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی شناخته شوند .

کاهش‌ چشمگیر مرگ ‌و میر مادران‌ و کودکان‌ و کنترل بسیاری از بیماری‌های واگیر نمونه‌هایی از دستاوردهای ارزشمند نظام سلامت در کشور هستند که بخش بزرگی از این موفقیت مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌های این بهورزان عزیز است.

متن کامل پیام معاون بهداشتی دانشگاه به شرح زیر است:

مراقبت های بهداشتی اولیه از اساسی ترین اقدامات در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع است و با اجرای سیستم گسترش شبکه های بهداشتی درمانی درکشور ضمن دسترسی مستقیم مردم به خدمات بهداشتی اولیه، نیل به اهداف اصلی حوزه سلامت، یعنی ارتقاء و توسعه سلامت تا دورافتاده ترین مناطق کشور برعهده گرفته است.

همت و کوشش بهورزان‌، این فعالان و تلاشگران عرصه سلامت و بهداشت در دورافتاده‌ترین ‌روستاها موجب‌ ‌شده خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان ‌ارایه‌ گردد و از اشاعه ‌بیماری‌ در جامعه‌ جلوگیری‌ شود.

نقش موثر و جایگاه بهورز و خانه‌های بهداشت در بسیج ملی مقابله با کرونا به خصوص در سطوح مختلف غربالگری و انجام واکسیناسیون واضح و مبرهن است. بار اصلی در بسیج ملی مقابله با کرونا در زمینه غربالگری ، پایش و انجام واکسیناسیون بر دوش سیستم بهداشتی کشور می باشد

بهورزان علاوه بر غربالگری، وظیفه گندزدایی محیط، ضدعفونی کردن خانه‌های بیماران مبتلا به کرونا، تدفین جانباختگان ناشی از کرونا و ارائه خدمات سرپایی به افراد مشکوک مبتلا به این ویروس  و واکسیناسیون را برعهده دارند.

نگاهی به خدمات بهورزان نشان می‌دهد که بهورزی از مصادیق ایثار و از خودگذشتگی است، انسان‌های فداکاری که در روستاها و مناطق محروم در کنار مردم هستند، تا سلامت آنها به خطر نیفتد. بهورزان در خانه های بهداشت نخستین محل دسترسی مردم در روستاها در حوزه بهداشت به شمار می‌روند و نقشی مهمی را در سلامت جامعه عهده‌دار هستند.کاهش‌ چشمگیر مرگ‌ومیر مادران‌ و کودکان‌ و کنترل بسیاری از بیماری‌های واگیر نمونه‌هایی از دستاوردهای ارزشمند نظام سلامت در کشور هستند که بخش بزرگی از این موفقیت مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌های این عزیزان است.

 اینجانب مراتب قدردانی و تشکر خود را از تلاش ها و زحمات شبانه‌روزی و خداپسندانه بهورزان عزیز به عنوان پیشگامان جبهه سلامت در راستای تحقق اهداف نظام سلامت اعلام می‌دارم.
امید است در پناه خداوند رحمان و در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) سرافراز و سعادتمند باشید.

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 107712
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست