×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/12/07 - 16:47
  • بازدید : 228
  • تعداد بازدیدکننده : 222
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

وبینار آموزشی بیماری های منتقله از طریق پشه آئدس برگزار شد

با همکاری مرکز تحقیقات عفونی دانشگاه، مرکز مدیریت بیماری‌ها و معاونت بهداشتی وبینار آموزشی بیماری های منتقله از طریق پشه آئدس برگزار شد.

 در این وبینار که با همکاری مرکز تحقیقات عفونی دانشگاه، مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی برگزار شد در مورد انواع پشه آئدس، راه‌های انتقال بیماری ، علایم، درمان و پیشگیری صحبت شد.

دکتر گویا مدیر مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت در این جلسه آموزشی عنوان کرد که طی ده سال گذشته خاستگاه پشه آئدس در دنیا تغییر پیدا کرده و به  نقاط مختلف دنیا رفته است. وی با ذکر این نکته که هنوزابتلا به بیماری‌های  ناشی از این پشه در کشور ما دیده نشده گفت این پشه می‌تواند با عث ایجاد سه بیماری مهم زیکا، تب دنگ یا استخوان شکن و بیماری چیکونگونیا شود و علاوه بر  مشکلاتی برای مبتلایان نظام سلامت و نظام اقتصاد کشو را در معرض خطر قرار دهد.  

مدیر مرکز مدیریت بیماری‌ها  پیشگیری را مبتنی بر  بهسازی محیط دانست و گفت  مدیریت پسماند و زباله به ویژه در حاشیه شهرها برای جلوگیری از تکثیر پشه بسیار مهم است.

پشه آئدس در  مناطق گرمسیری  و نیمه گرمسیری دیده می‌شود که در طول سال‌های اخیر در کشورهای همسایه ایران باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

 پسماندها، زباله‌ها و آب‌های راکد محل بسیاری خوبی برای تکثیر پشه هستند . رعایت بهداشت محیط محل زندگی و جمع آوری وسایل و ضایعاتی که احتمال جمع شدن آب حتی به مقدار کم در آن‌ها وجود دارد از راههای مبارزه با این پشه است.

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 114083
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست