×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/01/24 - 16:13
  • بازدید : 74
  • تعداد بازدیدکننده : 71
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

فراهم شدن بستر استفاده از خدمات تخصصی مشاوره تغذیه برای بیماران ارجاعی حوزه بهداشت

باهمکاری میان معاونت امور بهداشتی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وصنایع غذایی کشورزیرساخت‌های ارجاع درحوزه بهداشت تقویت می‌شود


  باهمکاری میان معاونت امور بهداشتی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وصنایع غذایی کشورزیرساخت‌های ارجاع درحوزه بهداشت تقویت می‌شود و بستر استفاده از خدمات  تخصصی مشاوره  تغذیه با تعرفه دولتی  برای بیماران ارجاعی حوزه بهداشت فراهم می‌شود.

در نشستی که در تاریخ بیست و سوم فروردین ماه در معاونت بهداشتی برگزارشد دو تفاهم نامه در راستای گسترش همکاری های مشترک به  امضای دکتر سهرابی معاون بهداشتی و  دکتر مرتضویان، رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور رسید.

  در این نشست تفاهم‌نامه همکاری در دو حوزه " برقراری نظام ارجاع تخصصی تغذیه" و " اجرای پروژه های کاربردی و پژوهشی" منعقد شد.

دکتر سهرابی معاون امور بهداشتی خدمت رسانی به مردم را محور اصلی  فعالیت های حوزه بهداشت عنوان کرد و گفت نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد حدود 60 درصد جامعه ایرانی دچار اضافه وزن و چاقی هستند که یکی از معضلات اصلی در سالهای اخیر است و  زمینه‌ساز افزایش ابتلای جامعه به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری های قلبی و عروقی ، سرطان ها و .... می‌گردد. وی تاکید کرد هر اقدامی برای رفع این معضل می‌تواند بار بیماری‌ها در جامعه را کاهش دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین به گستردگی و تنوع اجتماعی اقتصادی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و  دارا بودن بیشترین جمعیت تحت پوشش این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اشاره کرد و انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت بهداشتی و انستیتو تحقیقات تغذیه را  گامی مثبت در ایجاد دسترسی آسان جامعه تحت پوشش به ویژه در مناطق کم برخوردار به خدمات تخصصی تغذیه و پیشگیری و کنترل  بیماری های غیرواگیر ارزیابی کرد.

دکتر سهرابی ابراز امیدواری کرد نتایج حاصل از این همکاری به عنوان الگوی مناسب در اختیار سایر دانشگاه ها قرار گیرد. 

دکتر مرتضویان رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور نیز  ضمن ابراز خشنودی از همکاری متقابل جایگاه  کلینیک‌های مشاوره  تغذیه را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با وجود  متخصصان متبحر انستیتو تحقیقات تغذیه و ارایه رژیم های استاندارد گام موثری برای  برقراری نظام ارجاع تخصصی تغذیه و دریافت مشاوره‌‌های تخصصی با تعرفه‌های مناسب برای جامعه هدف فراهم شود.

دکتر جانبازی مشاور و معاون اجرایی معاونت بهداشت نیز تقویت ارجاع به سطح دو خدمات تخصصی بهداشت از جمله خدمات تغذیه را در ارتقاء سطح سلامت جامعه حائز اهمیت دانست و بر تولید محتوای آموزشی بر اساس نیازسنجی و اولویت بندی نیازهای آموزشی جامعه تاکید کرد.

شایان ذکر است با اجرای این تفاهم نامه‌ امکان دسترسی مردم به خدمات تخصصی مشاوره تغذیه و رژیم درمانی فراهم می‌گردد و مراجعه‌کنندگان به مراکز تابعه معاونت بهداشتی در صورت نیاز به دریافت این خدمات به صورت حضوری و یا مشاوره آنلاین در بستر فضای مجازی به کلینیک تغذیه و رژیم درمانی دانشکده علوم تغذیه معرفی و درصورت تمایل از خدمات تخصصی با تعرفه دولتی  استفاده می‌کنند.  

این نشست با حضور دکتر سهرابی ، معاون بهداشتی، دکتر مرتضویان رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، دکتر جانبازی مشاور و معاون اجرایی معاونت بهداشت،  دکتر سهراب عضو هیئت علمی، تبرایی مسئول حراست،اسدی مسئول روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه و  دکتر محسنی مشاور HSR، فزونی رییس گروه و اسماعیلی دورانی کارشناس گروه تغذیه و اموردارویی معاونت بهداشت برگزار شد.   

 
 

   
   

 

 

   
   

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 115502
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست