×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/04/26 - 07:30
  • بازدید : 83
  • تعداد بازدیدکننده : 81
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در حال اجرا است

طرح سنجش نوآموزان در 26 پایگاه سنجش شهر تهران و 17 پایگاه سنجش شهرستانهای تابعه از اوایل تیرماه آغاز شده است

طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 1402- 1401  از اوایل تیرماه آغاز شده است .

فاطمه ولی نژاد رییس گروه سلامت جوانان،نوجوانان و مدارس با اعلام این خبر گفت : این طرح از اوایل تیر ماه ، در 26 پایگاه سنجش در شهر تهران و 17 پایگاه در شهرستانهای تابعه در سطح مراکز و شبکه های تحت پوشش دانشگاه انجام می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح، کلیه نوآموزان بدو ورود به مدرسه، مورد معاینات پزشکی، ارزیابی مقدماتی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار می‌گیرند.

ولی نژاد با بیان این نکته که درسال تحصیلی گذشته به دلیل شیوع کرونا پوشش سنجش نوآموزان در معاونت امور بهداشتی دانشگاه کمتر از100 درصد بود  گفت: پیش بینی می شود با اجرای  این طرح که تا اواخر مهر ماه سال جاری ادامه دارد، حدود 52000 نوآموز در سطح شهر تهران و حدود 35000 نوآموز در شهرستانهای تابعه، توسط پزشک و مراقب سلامت مورد معاینات پزشکی و ارزیابی مقدماتی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات معاینات انجام شده نوآموزان در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت می گردد، اظهار داشت: دانش‌آموزانی که در هریک از مراحل معاینات فوق الذکر دچار مشکل تشخیص داده شده اند، به مراکز تخصصی ارجاع ارجاع و پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

شایان ذکر است با توجه به حضور تیم سلامت مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت، نوآموزان علاوه بر معاینات پزشکی و ارزیابی مقدماتی، در صورت نیاز از ارائه خدمات توسط دندانپزشک و کارشناسان تغذیه و سلامت روان نیز بهره مند خواهند شد.

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 118795
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست