×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/02/08 - 11:08
  • بازدید : 121
  • تعداد بازدیدکننده : 121
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
راه اندازی سامانه تلفنی ۶۰۷۰ برای جایابی بیماران کرونایی

شهروندان تهرانی از خدمات به هنگام بیمارستانی بهرمند می شوند

خط تلفنی ۶۰۷۰ برای پاسخگویی، راهنمایی و ساماندهی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به‌صورت دو طرفه راه اندازی شد.

خط تلفنی ۶۰۷۰ برای پاسخگویی، راهنمایی و ساماندهی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به‌صورت دو طرفه راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در‌ کلان شهرتهران در مراسم افتتاح رسمی خط تلفنی ۶۰۷۰ که عصر امروز با حضور دکتر انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، دکتر کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسئولان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده هایی که در روزهای اخیر عزیزان خود را بر اثر ویروس منحوس کرونا از دست داده اند، از زحمت کشان حوزه بهداشت و درمان کشور برای مجاهدت های شبانه روزی و خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

 وی با اشاره به شکل گیری خیزچهارم کرونا در استان تهران و روند رو به افزایش بیماران اظهار کرد:  باید زیرساخت های لازم با توجه به پراکندگی جغرافیایی مراکز ارایه دهنده خدمت، پیوستگی خدمات در شهرستان های وابسته به تهران و ارجاعی بودن بیمارستان‌ها در کلان شهر پایتخت، به صورت منسجم و مکفی فراهم شود.

وی ضرورت همکاری بیشتر دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران با هدف کنترل و ریشه کنی کرونا را خواستار شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران؛ ایجاد تخت های شناور، کمیته های ترخیص فعال ۲۴ ساعته و طراحی کلینیک سرپایی رمدسیور را از جمله اقداماتی دانست که در خیز چهارم کرونا با هدف کنترل بار بیماری شکل گرفته است.

دکتر زالی افزایش بار غیرمترقبه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در چهارمین موج پاندمی را یادآور شد و راه‌اندازی خط تلفنی ۶۰۷۰ را اقدامی مبتکرانه در تهران دانست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که سامانه ۶۰۷۰ در کوتاهترین زمان ممکن راه اندازی و به  بهره برداری رسیده است از اهمیت این سامانه در راستای جایابی و ساماندهی مبتلایان به کرونا  خبر داد

کاهش سرگردانی، پیشگیری از اتلاف وقت و ایجاد سازوکاری برای فرآیند بهینه پاسخگویی به بیماران از جمله ویژگی های راه اندازی خط تلفنی ۶۰۷۰ است که دکتر زالی به آن اشاره کرد.
وی ساماندهی و هماهنگی مراکز تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دیگر مزیت های سامانه مذکور دانست ‌و تاکید کرد: ارایه خدمات به هنگام، برخط و جایابی بهینه بیماران با توجه به موقعیت جغرافیایی بیمار و با استفاده از حداکثر ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها به کمک خط تلفنی ۶۰۷۰ احیا خواهد شد.

دکتر زالی با اشاره به شکل گیری سامانه ۶۰۷۰ در اضطراری ترین شرایط کرونایی تهران اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این سامانه خدماتی با کیفیت تر در شان شهروندان تهرانی و  در سریعترین زمان‌ممکن ارایه شود.

تداوم محدودیت ها کرونایی در تهران

در ادامه دکتر انوشیروان محسنی بندپی استاندارتهران نیز با اشاره به این که خط ارتباطی ۶۰۷۰ باهدف افزایش رضایتمندی شهروندان تهرانی راه اندازی شده، از اقدامات موثر دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران از بدو شکل گیری بیماری کرونا قدردانی کرد.

وی از افزایش ۷۵ درصدی ثبت اطلاعات سلامت شهروندان در سامانه سیب خبر داد و تاکیدکرد: افزایش تعداد مراکز جامع سلامت ۱۶ و ۲۴ ساعته با هدف پذیرش و ارایه خدمت به مراجعان سرپایی یکی از افتخارات حوزه سلامت است که با تعامل و‌همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی محقق شد.

استاندار تهران با اشاره به ضرورت راه اندازی سامانه تلفنی ۶۰۷۰ با هدف جایابی بهینه و جلوگیری از سرگردانی  مبتلایان به کرونا خاطرنشان کرد: این سامانه با آمادگی کامل راه اندازی و‌ پاسخگوی نیازهای شهروندان تهرانی است.

دکتر بند‌پی از افزایش موارد ابتلا، بستری و‌مرگ ‌میر با ویروس کرونا در تهران خبر دادو گفت: محدودیت ها ی تردد و نظارت بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی در تهران با هدف کنترل کرونا  همچنان ادامه خواهد داشت.

همکاری مردم و دولت ها رمز شکست کرونا

در ادامه دکتر کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران نیز با بیان این که سامانه تلفنی ۶۰۷۰ ، پاسخگوی نیازهای بستری و هدایت بیماران مبتلا به کرونا خواهد بود، اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این سامانه شاهد ساماندهی وضعیت درمان و بستری بیماران باشیم.

وی همکاری مردم‌، دولت ها و رعایت پروتکل ها بهداشتی را رمز موفقیت شکست کرونا ذکر کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 104006
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست