×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/07/10 - 08:20
  • بازدید : 283
  • تعداد بازدیدکننده : 278
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شعار روز جهانی سالمند/ تحقق وعده های اعلان جهانی حقوق بشر برای افراد مسن: در سراسر نسل ها

مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت با گرامیداشت روز جهانی سالمند 9 مهر ماه(1 اکتبر) و هفته ملی هفته ملی سالمندان (8 الی 14 مهر ماه) یکی از مهمترین ابعاد زندگی سالمندان را سلامت و بهداشت عنوان کرد.

مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت با گرامیداشت روز جهانی سالمند  9 مهر ماه (1اکتبر)  و هفته ملی هفته ملی سالمندان (8 الی 14 مهر ماه) گفت بر اساس اعلام وزارت بهداشت  شعاراین روز"تحقق وعده های اعلان جهانی حقوق بشر برای افراد مسن: در سراسر نسل ها" اعلام  شده است.

 دکتر فرناز اهدایی وند با بیان این که سالمندان منابع ارزشمندی از دانش و تجربه هستند و سهم زیادی در صلح و توسعه پایدار دارند تاکید کرد آگاهی بخشی درباره سهم قابل توجه سالمندان در جامعه و اطلاع رسانی و جلب حمایت برای رفع چالش ها و مسائلی که سالمندان در سراسر جهان با آن مواجه هستند همچنین ترویج احترام و مراقبت از سالمندان از اهداف روز سالمند است .

    وی با اشاره به این که ارتقای سطح سلامت و بهداشت موجب شده افراد بیشتری سنین سالمندی را تجربه کنند و تغییر ساختار سنی جمعیت و به عبارتی گذار سنی جمعیت به وقوع پیوسته است گفت جوامعی که در حال نزدیک شدن به سالمندی جمعیت هستند باید برای مواجهه با این دوران آمادگی لازم را کسب کنند.

دکتر اهدایی وند تاکید کرد سالمندی مترادف با کاهش سلامتی و یا افزایش ناتوانی نیست، ولی باید به مسائل و چالش‌های مهم این دوره و مسائل مهمی که سالمندان با آن مواجه هستند از جمله جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، روانشناختی توجه کرد.

  وی یکی از مهمترین ابعاد زندگی سالمندان را بعد سلامت و بهداشت عنوان کرد و گفت برای تامین بهداشت در جمعیت سالمندان نیاز به اقدامات زمینه ای داریم.

    مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت از توانمند سازی میانسالان (افراد 30 تا 59 سال) و سالمندان جوان (افراد 60 تا 74 سال) به عنوان یکی مهمترین اقدامات برای مقابله با مشکلات سالمندی نام برد.

  به گفته  دکتر اهدایی وند  تربیت نیروهای متخصص در زمینه سلامت سالمندان،  تقویت برنامه های آموزشی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی و استفاده از فضای مجازی به ویژه جهت توانمند سازی سالمندان جوان از مهمترین اقدامات برای ارایه خدمات با کیفیت به سالمندان است.

 اخبار دانشگاه

  • گروه خبری : معاونت
  • گروه خبری : 132225
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست