×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/01/06 - 17:52
  • بازدید : 96
  • تعداد بازدیدکننده : 95
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دکتر زالی: تعطیلات نوروز خللی در ارایه خدمات مراکز دانشگاهی ایجاد نکرده است

رییس دانشگاه:فصل مشترک بازدیدهای نوروزی حضور پررنگ کادر بهداشت و درمان و تلاش‌های بی‌وقفه آن‌ها برای ارایه خدمت به بیماران است

تعطیلات نوروز خللی در ارائه خدمات مراکز دانشگاهی ایجاد نکرده است

  دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار  نوروزی وزیر بهداشت ضمن عرض تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، حضور وزیر بهداشت در جمع دانشگاهیان را قوت قلبی برای تمامی اساتید، متخصصان و کارکنان دانست.

  وی در ادامه از تشکیل دبیرخانه نوروزی دانشگاه، بلافاصله پس از ابلاغ دستور از سوی وزارت بهداشت، معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور خبر داد و به ارائه گزارش مختصری از اقدامات انجام شده پرداخت.

 رییس دانشگاه با اشاره به بازدید از ۵۸ مرکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: فصل مشترک تمام این بازدیدها، حضور پررنگ کادر بهداشت و درمان و تلاش های بی وقفه آنان برای ارائه خدمات به بیماران بوده و این مسئولیت پذیری همواره ستودنی است

  دکتر زالی از انجام بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید توسط نیروهای بهداشت محیط و کار دانشگاه در قالب تیم های نظارتی و تشکیل ۱۱۰ پرونده قضایی برای متخلفان خبر داد و افزود: انجام ۴۳۵ مورد بازدید از اماکن بین راهی و پلمپ پنج امکنه به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی، انجام ۵۸ مورد بازدید از رستوران ها و تعطیلی ۳ رستوران به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی، انجام ۲۶ مورد بازدید از کارخانه های تولید محصولات غذایی و آرایشی و بهداشتی، انجام ۳۸۵ مورد بازدید از داروخانه های شبانه روزی و بیمارستانی که گزارش تخلفات به کمیسیون ماده ۱۱ ارائه خواهد شد نیز بخشی از خدمات نظارتی در ایام نوروز بوده است.

   دکتر زالی در ادامه به اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا و کاهش شدید آمار مراجعه و بستری در استان تهران، اظهار کرد: مجموع تعداد بیماران بستری در استان تهران ۸۶۰ مورد است که از این تعداد ۳۹۰ نفر خدمات مراقبتی ویژه دریافت می کنند. همچنین روز گذشته نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ مراجعه سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی به به دلیل بروز علائم ابتلا به کرونا به ثبت رسیده است.

  وی با اشاره به پوشش ۹۶ درصدی دوز اول واکسیناسیون در پایتخت تصریح کرد: بالغ بر ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی بالای ۱۲ سال دوز اول واکسن را دریافت کرده اند که ۹۶ درصد جمعیت کل این جامعه را تشکیل می دهد. همچنین ۸۸ درصد مردم در استان تهران دوز دوم و بالغ بر پنج میلیون و ۸۵ هزار مورد دوز سوم را دریافت کرده اند.

 در این دیدار که با حضور اعضای هیئت رییسه دانشگاه و جمعی از اساتید، متخصصان، روسای مراکز تابعه و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، تعدادی از اساتید برجسته دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و اعید شعبانیه، از تلاش ها و حمایت های وزیر بهداشت در ارتقای زیرساخت ها و توجه به مسائل و مشکلات نیروهای بهداشت و درمان، به ویژه در راستای تکمیل پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور تقدیر کردند.

 متن کامل خبر را اینجا بخوانید 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 114928
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست