×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/02/05 - 13:41
  • بازدید : 39
  • تعداد بازدیدکننده : 38
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

تکمیل روند واکسیناسیون بخش بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشریح جزئیات روند واکسیناسیون، از تکمیل روند واکسیناسیون بخش بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشریح جزئیات روند واکسیناسیون، از تکمیل روند واکسیناسیون بخش بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

دکتر ایاد بهادری منفرد در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در تهران و مجموعه تابعه دانشگاه  اظهار کرد: از تاریخ ۲۱ بهمن سال گذشته واکسیناسیون کووید ۱۹ در گروههای هدف طبق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد و این روند به تناسب تحویل دوزهای مختلف واکسن، ادامه یافت.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه در بخش دیگری برنامه ریزی برای واکسینه کردن کادر بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داد و افزود: واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان به عنوان خط اول مواجهه با کرونا در فاز نخست از زمستان سال ۹۹ شروع و طبق هماهنگی و جلسات متعدد با معاونت درمان دانشگاه، اسامی کادر درمان واجد شرایط به معاونت بهداشت اعلام شد.

 وی از تکمیل روند واکسیناسیون  بخش بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: این روند در مراکز خصوصی تابعه دانشگاه با پوشش بیش از ۶۰ درصدی در حال اجراست و تا پایان هفته جاری این روند تکمیل خواهد شد.

 دکتر بهادری منفرد در ادامه توضیحاتی درباره اولویت وتقسیم بندی گروههای هدف واکسیناسیون ارایه داد و خاطرنشان کرد: گروههای هدف درچهار فاز طبق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ تعریف شده اند به این شکل که در فاز نخست که از زمستان سال ۹۹ آغاز شد، به ترتیب واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان به عنوان خط مقدم مواجهه با کرونا،  افراد بسیار پر خطر و سالمندان، مراکز نگهداری معلولین جسمی و حرکتی و جانبازان در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در فاز دوم واکسیناسیون  به ترتیب افراد بالای ۶۵ سال و افراد ۶۴ تا ۱۶ ساله دارای بیماری زمینه ای واکسینه خواهند شد.

دکتربهادری با بیان این که طبق نقشه ملی واکسیناسیون کووید در فاز سوم که از مرداد تا آذر سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد، افراد ساکن در مراکز پرتردد، افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله بدون بیماری زمینه ای،  مشاغل و خدمات ضروری شامل کارکنان بخش اداری نظام سلامت از گروههای هدف واکسیناسیون خواهند بود.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه از واکسیناسیون عمومی فاز چهارم کرونا در زمستان ۱۴۰۰ خبر داد.

 وی در ادامه درباره افرادی که مقرر  است بر اساس اولویت‌بندی سند ملی واکسیناسیون طی هفته‌های آینده تزریق واکسن داشته باشند نیز عنوان کرد: اکنون قریب به ۸۵ درصد افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرونده الکترونیک سلامت دارند و در طول زمان شیوع کووید۱۹ با آنها تماس گرفته شده و مورد غربالگری تلفنی قرار گرفتند یا توصیه‌های لازم برای عدم ابتلا به بیماری به آنها شده است، بنابراین این افراد برای تزریق واکسن بر اساس اولویت بندی سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹، بدون نگرانی منتظر تماس همکاران مراکز خدمات جامع سلامت باشند.

دکتر بهادری منفرد درباره  افرادی که فاقد پرونده الکترونیک سلامت هستند نیز گفت: فراخوان ثبت نام و تشکیل پرونده این افراد از سوی وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی اعلام خواهد شد.

 وی تاکید کرد:  تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰، به گروههای هدف (کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، بیماران سرطانی، پاکبانان و جانبازان) تعداد ۶۰۰۶۰ دوز واکسن کووید ۱۹ تزرق شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه نیز با بیان این که تاکنون ۴ نوع واکسن  کووید ۱۹ اسپوتنیک وی، سینوفارم، بهارات و آسترازنکا به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور برای تزریق اختصاص داده شده تاکید کرد:  از این میان واکسن سینوفارم به بیماران خاص توصیه شده است.

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 103883
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست