×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/02/06 - 14:05
  • بازدید : 71
  • تعداد بازدیدکننده : 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تداوم نظارت‌های بهداشتی با اجرای طرح سلامت رمضان

طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه، تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی حساس که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده بود ادامه دارد.

 

 

طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه، تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی حساس که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

مهندس مجید تاجیک رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه با اشاره به این که همزمان با فرارسیدن شب های پربرکت قدر بازدیدها تا نزدیک به سحر ادامه داشت گفت کارشناسان بهداشت محیط با گذشت 20 روز از ماه مبارک رمضان از پانزده هزار و 534 مرکز تهیه و توزیع شامل مراکز عرضه کننده آش، حلیم، زولبیا و بامیه و اماکن  عمومی شامل استخرهای شنا، همچنین مساجد و اماکن متبرکه بازدید کردند  که این نظارت ها منجر  به معرفی 103 واحد متخلف به مراجع قضایی، تعطیلی 70  واحد متخلف از قوانین بهداشتی و  کشف و معدوم سازی هفت هزار و 816 کیلوگرم مواد غذایی فاقد شرایط بهداشتی گردید.

وی افزود  592 بازدید به صورت گشت مشترک با سایر دستگاه های نظارتی از قبیل دامپزشکی، دادستانی ، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بوده است.

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی خاطرنشان کرد به منظور جلوگیری از بروز مسموميت‌هاي ناشی از آب و مواد غذایی و در راستاي حفظ و ارتقاء سلامت روزه داران 194 مورد نمونه برداری مواد غذایی، 584 مورد نمونه برداری میکروبی و پنج هزار و 898 مورد کلرسنجی از آب شرب انجام شد. همچنین تعداد چهار هزار و 17 مورد سنجش عوامل محیطی با دستگاه های پرتابل انجام گردید.

مهندس تاجیک از شهروندان خواست  در صورت مواجهه با مشکلات بهداشتی با شماره 190 تماس بگیرند تا در اسرع وقت کارشناسان بهداشت محیط به شکایات آنها رسیدگی کنند.

با اجرای طرح سلامت رمضان، كارشناسان بهداشت محيط در ساعات اداري و غير اداري از مراکز تهیه،تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی حساس به ویژه قنادی ها، كبابي ها و مراكز طبخ حليم و آش و غذاهاي سنتي، رستورانها و فست فودها بازدید می‌کنند.


 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 115949
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست