×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/07/24 - 13:10
  • بازدید : 86
  • تعداد بازدیدکننده : 85
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

به مناسبت 24 مهر روز جهانی غذا

شعار روز جهانی غذا درسال 2021 " مبارزه همگانی با کرونا ، محیط سالم ، تغذیه سالم با تولید و مصرف غذای سالم "نامگذاری شده است.

 

شعار روز جهانی غذا درسال 2021 " مبارزه همگانی با کرونا ، محیط سالم ، تغذیه سالم با تولید و مصرف غذای سالم "نامگذاری شده است. در این روز سازمان‌های  بین المللی با هدف حساس سازی و برقراری امنیت غذا و تغذیه با تاکید براین پیام  در جهت  ریشه کنی گرسنگی و کاهش سوء تغذیه تلاش می کنند.

براساس گزارش کمیته امنیت غذایی جهان ،COVID-19  با تاثیر بر عرضه و تقاضای مواد غذایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر امنیت غذا و تغذیه تاثیر می گذارد.

روز جهانی غذا 2021 برای دومین سال در حالی که جهان با آثار گسترده همه گیری کووید 19 مقابله می کند برگزار می شود.

بررسی های انجام شده  نشانگراین است که عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های تنفسی از جمله کووید 19 دارد. کمبود دریافت مواد غذایی و ریزمغذی ها موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و احتمال افزایش ابتلا و طولانی شدن دوره درمان بیماری  را بالا می برد.

در این میان کودکان، مادران باردار، سالمندان، مبتلایان به بیمارهای غیرواگیر از جمله قلبی- عروقی، پرفشاری خون، دیابت،  بیماری های تنفسی و نقص سیستم ایمنی بیش از سایر گروه های جامعه در معرض خطر ابتلا به کووید-19 قراردارند  لذا ارائه  مراقبت های بهداشتی و تغذیه ای به آنها برای پیشگیری از ابتلا این افراد مورد توجه و تاکید قرار می گیرد .

امسال با توجه به شرایط پاندمی بیماری COVID-19  اقدامات زیر با تاکید بر شعار روز جهانی غذا  در مراکز  و شبکه های تحت پوشش معاونت انجام می گردد:

 

اطلاع رسانی و انجام آموزش های غیر حضوری از طریق کارشناسان تغذیه ، مراقبین سلامت ، بهورزان ، سفیران سلامت و رابطین بهداشتی در خصوص ویژگی های الگوی غذای سالم ، آموزش و فرهنگ سازی مدیریت مصرف غذا با هدف پیشگیری از اضافه وزن و چاقی و کاهش ضایعات غذا

برگزاری مسابقات نقاشی، عکس و فیلم غذای سالم ، جشنواره های غذای مجازی

برپایی میز آموزش در مراکز واکسیناسیون کرونا ، توزیع بروشورهای تغذیه و استندهای آموزشی

ترویج کشت سبزیجات و تهیه باغچه های خانگی در مناطق روستایی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی ، اجرای برنامه های حمایت تغذیه ای برای افراد آسیب پذیر ، ارائه کمک های غذایی به خانوارهای نیازمند با همکاری خیرین و کمیته امداد

استفاده از پتانسیل های آموزشی ادارات  مختلف جهت اطلاع رسانی عمومی و آموزش تغذیه سالم ، تقویت برنامه پیشگیری و کنترل کمبود ریزمغذی ها و توزیع مکمل های رایگان به گروههای هدف زنان باردار و شیرده کودکان ، نوجوانان ، جوانان ، میانسالان و سالمندان

 

روزجهانی غذا را با جلوگیری از اسراف مواد غذایی  و همکاری در اجرای برنامه های حمایت تغذیه خانوارهای نیازمند پاس می داریم

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 109066
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست