×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/10/29 - 11:02
  • بازدید : 81
  • تعداد بازدیدکننده : 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کمیته دانشگاهی بیماری های متابولیک ارثی نوزادان

اولین کمیته دانشگاهی بیماری های متابولیک ارثی نوزادان برگزار شد

اولین کمیته دانشگاهی بیماری های متابولیک ارثی نوزادان با حضور نمایندگانی از معاونت درمان، معاونت غذا و دارو، اعضای تیم بالینی بیمارستان مفید و مدیریت داروخانه شهید کاظمی توسط گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت و با همکاری آزمایشگاه مبتکران آگاه هدف برگزار گردید.

دراین کمیته که در دانشکده داروسازی تشکیل شد ابتدا دکتر کبارفرد رئیس آزمایشگاه غربالگری متابولیک ارثی نوزادان فرایند پذیرش نوزاد از نمونه گیری در مراکز خدمات جامع سلامت تا انجام آزمایشات مجدد و تاییدی در بیمارستان و ارجاع نوزادان  را توضیح داد. سپس دکتر نوائیان رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر ضمن ارایه تاریخچه، اقدامات انجام شده در برنامه غربالگری بیماری‌های متابولیک ارثی نوزادان را تشریح کرد.

در ادامه آزاده صفائی کارشناس بیماری های متابولیک معاونت بهداشت مصوبات جلسه قبل را قرائت و اقدامات انجام شده در راستای این مصوبات را بیان کرد.

 در این جلسه  چالش ها و مشکلات برنامه از جمله کمبود دارو و شیرخشک بیماران متابولیک ارثی بررسی شد و درباره راهکارهای بهبود ارایه خدمات بحث و تبادل نظر شد.

برنامه متابولیک ارثی از سال 96 در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور به عنوان پایلوت آغاز گردید و دانشگاه شهید بهشتی به عنوان دومین دانشگاه در بهمن 96 آغاز به کار کرد.  تاکنون بیش از 150 هزار نوزاد از نظر ابتلا به 53 بیماری متابولیک ارثی غربالگری شده  و نزدیک به 100 بیمار شناسایی و تحت مراقبت های بعدی قرار گرفته‌اند.

 


  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 112775
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست