×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/08/24 - 12:23
  • بازدید : 76
  • تعداد بازدیدکننده : 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری وبینار آموزشی بهبود کیفیت مراقبت های نوزادی مبتنی بر شواهد بر اساس ده گام EPIQ

گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشت، وبینار آموزشی بهبود کیفیت مراقبت های نوزادی مبتنی بر شواهد بر اساس ده گام EPIQ

 

گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشت، وبینار آموزشی بهبود کیفیت مراقبت های نوزادی مبتنی بر شواهد بر اساس ده گام EPIQ، در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی معاونت بهداشت با همکاری الهه راستکار مربی کشوری و کارشناس ارشد پرستاری از بیمارستان مهدیه به در تاریخ 23/8/1400 برگزار کرد.

در ابتدا احمدی رئیس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیرمادر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان اولین مدرس در خصوص اهمیت استفاده از روش آموزشی اپیک توضیحاتی را ارائه نمود.

احمدی، دوره نوزادی یکی از حساس ترین مراحل زندگی دانست و افزود: نوزادان در این مرحله بسیار آسیب پذیر بوده و مرگ و میر بالایی دارند، لذا بررسی علل مرگ و ارائه مداخلات اجرایی جهت کاهش مورتالیتی و موربیدیتی در هر منطقه ضروری است.

وی ادامه داد: تجارب جهانی به ویژه در کشور کانادا نشان داده است که استفاده از روش بهبود کیفیت مراقبت های نوزادی مبتنی بر شواهد بر اساس ده گام"EPIQ" در کاهش مرگ و میر نوزادان بسیار موثر است.

سپس قاسم پور کارشناس برنامه های سلامت نوزادان و شیر مادر معاونت بهداشت به عنوان دومین مدرس، در خصوص گروه های هدف برنامه اپیک در حوزه بهداشت و درمان، نحوه اجرای برنامه در سطوح محیطی، آدرس سایت معاونت بهداشت و سامانه ایمان وزارت بهداشت جهت دریافت فایل ها و تاکید در بررسی مشکلات موجود در مراقبت نوزادان به خصوص مراقبت 3 تا 5 روزگی در حوزه بهداشت توضیحاتی را ارائه کرد.

در ادامه راستکار به عنوان سومین مدرس، با استفاده از فیلیپ چارت اپیک، به صورت مجازی آموزش های لازم را ارائه کرد.

وی در طی آموزش، گام های اپیک را با ذکر مثال هایی در حیطه های بهداشت و درمان برای حاضرین در وبینار توضیح داد.

سپس در مورد ترسیم نقشه فرایند، تعیین شاخص ها، نحوه تکمیل فرم هدف و نحوه اجرای تغییر و به اشتراک گذاشتن دانش مطالبی را بیان کرد.

در پایان نیز مدرسین به سوالات حاضرین در وبینار پاسخ دادند. مقرر شد پس از برگزاری وبینار، برنامه ریزی جهت طراحی مداخله در فرایند مراقبت های نوزادان توسط سطوح محیطی انجام گردد.

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 110069
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست