×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/04/07 - 08:54
  • بازدید : 76
  • تعداد بازدیدکننده : 74
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری نشست قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

نشست قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه با هدف بررسی روند اجرای برنامه های قرارگاه،با حضور امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

 

  نشست قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف بررسی روند اجرای برنامه ها و مصوبات کمیته های این قرارگاه و با حضور امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران از تلاش های تمامی مسئولان در قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه در راستای تدوین برنامه ها و مدیریت شایسته دکتر علیرضا زالی، رییس دانشگاه و فرمانده این قرارگاه تشکر کرد.

وی عنوان کرد: به طور طبیعی افزایش کارایی حوزه بهداشت و درمان ما را در جهت هدف و مقصود طرح تعالی سلامت و جوانی جمعیت سوق می دهد. لذا با اهتمام دکتر زالی و همکاران وی، ارتقای کارایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امر موثری در رفع موانع جمعیتی محسوب می شود.

  به گفته امام جمعه موقت تهران، اگر این مسئله با نگاه به تعالی و جوانی جمعیت مورد توجه قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای رسیدن به این هدف، کارایی خود را در همه حوزه ها ارتقا دهد، قدم بلندی در راستای حفظ و ارتقای سلامت و نشاط جامعه و در نتیجه تعالی جمعیتی برداشته خواهد شد.

  حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه دستاوردهای ارزشمندی از جمله ارتقای سن امید به زندگی داشته است، گفت: اگر راهکاری برای پایش ثمرات این نشست ها و جلسات، وجود داشته باشد تا هدفگذاری عالمانه و مبتنی بر واقعیت ها صورت گیرد و در نهایت میزان دستیابی به اهداف بررسی شود، به تسهیل در روند اجرای برنامه های این طرح کمک بسزایی می کند.

  وی در پایان اظهار کرد: این نشست ها در اصلاح نگاه در سطح کشور و اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه بهداشت و درمان و حتی سایر دستگاه ها، تاثیرگذار است و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان مرکزی علمی با حضور اساتید صاحب نظر و کارآزموده، راه را برای حرکت در این مسیر هموار می کند.

 

 ضرورت تدوین طرح های جمعیتی متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی کشور

  دکتر علیرضا زالی در جلسه قرارگاه عملیاتی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه که صبح امروز ضمن مرور مصوبات جلسات کمیته های این قرارگاه، بر لزوم پیگیری این مصوبات تاکید کرد و افزود: افزایش جمعیت و باروری، مسئله ای جهانی است. از طرفی بسیاری از کشورها تجارب ارزنده ای در این زمینه دارند که می توان با بهره گیری از این ظرفیت، مداخلات علمی تر، منطقی تر و دقیق تری را اعمال کرد؛ مداخلاتی نظیر همسان سازی محیط بازار کار و مسائل قانونی، حمایت از خانواده، حمایت از فرزندان و تبیین سیاست های ضمنی.

رییس دانشگاه با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های جمعیت و خانواده متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی و  اقتصادی هر کشور، عنوان کرد: الگوی واحدی برای هیچ کشوری وجود ندارد، البته می توان از تجارب سایر کشورها به صورت اقتباسی استفاده کرد.

  وی با اشاره به نقش پژوهشگران و اساتید مجموعه های آکادمیک و ضرورت انجام مطالعات متناسب با ویژگی های جمعیتی، بومی و اقلیمی در این زمینه، تصریح کرد: برنامه و طرح های جمعیتی همواره باید عالمانه، متقن، مبتنی بر شواهد و اثربخش تدوین شود.

  رییس قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه در ادامه با اشاره به راه اندازی باشگاه فرهنگی خانواده دانشگاه افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نزدیک به ۱۴ هزار دانشجو، هزار و ۵۰۰ نفر عضو هیئت علمی، ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر کارمند که نزدیک به ۱۰ هزار نفر آن‌ها خانم‌ هستند و جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش دارویی و حمایت‌های درمانی دانشگاه دارد، باشگاه فرهنگی خانواده می‌تواند اقدام موثری در حوزه اهداف جمعیتی دانشگاه محسوب شود.

  وی با بیان اینکه باشگاه فرهنگی خانواده با توجه به سند جامع توسعه خانواده محور در عرصه دانشگاهی افتتاح شده است، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی این حوزه در رابطه با قانون جوانی جمعیت و حمایت خانواده، ترویج ازدواج سالم و آسان به خصوص ازدواج آگاهانه، پایدار و به موقع است.

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 118159
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست