×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/12/28 - 08:12
  • بازدید : 160
  • تعداد بازدیدکننده : 156
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه دبیرخانه کارگروه پیشگیری از آسیب های روانی، اجتماعی

اولین جلسه دبیرخانه کارگروه پیشگیری از آسیب های روانی، اجتماعی دانشگاه به ریاست معاون بهداشتی دانشگاه، نایب رئیس کارگروه برگزار شد.


اولین جلسه دبیرخانه کارگروه پیشگیری از آسیب های روانی، اجتماعی دانشگاه با حضور دکتر غفارزاده رزاقی دبیر و اعضا کارگروه، به ریاست دکترسهرابی نائب رئیس کارگروه مذکور برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان این نکته که آسیبهای روانی اجتماعی یکی از مسائل روز جامعه است، بر انتخاب اولویتهای جامعه با استفاده از روشهای علمی تاکید کرد.وی افزود: در شهر تهران اولویتها بر اساس مناطق متفاوت است و می توانیم با استفاده از  ظرفیت‌های خانه های مشارکتی بر اساس اولویت هر منطقه اقدام کنیم.



 دکتر غفارزاده رزاقی نیز  مطالبی در خصوص ساختار و شرح وظایف دبیر خانه کارگروه پیشگیری از آسیبهای روانی، اجتماعی و اعتیاد ایراد کرد.

در ادامه دکتر نوری نماینده معاونت دانشجویی فرهنگی، به ارائه گزارش مشکلات و آسیبهای اجتماعی در حوزه دانشجویان، خوابگاهها و فیلدهای آموزشی پرداخت.

 میرباقری نماینده معاونت درمان نیز، گزارش بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه مصرف کننده مواد، موارد خودکشی، خودزنی و ... نیازمند مداخلات مددکاری را بیان نمود.

دکتر گوهر محمدی رئیس سازمان سلامت و امنیت مواد غذایی دانشگاه،  بر احصا دقیق شاخصها و اولویت بندی آسیبها تاکید کرد.

در ادامه مسئولین  واحد های ستادی معاونت بهداشتی به بیان مطالبی در خصوص  اهمیت بیماریابی و روند غربالگری  و درمان بیماران مبتلا به ایدز و HIV ، بهبود تجهیزات و استانداردهای مراکز مشاوره رفتاری، اقدامات انجام شده جهت پیشگیری از رفتارهای پرخطر در گروه سنی نوجوانان و جوانان و  ایراد کردند. 


کارشناسان گروه سلامت روان نیز گزارشی از موارد اقدام به خودکشی و فوت ناشی از آن ارایه کردند. همچنین   پیشنهاداتی برای  غربالگری بیماریهای آمیزشی دانشجویان تحت پوشش دانشگاه مطرح شد.

 این جلسه اولینش جلسه دبیرخانه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی دانشگاه بود که  در تاریخ بیست و یکم اسفند ماه در معاونت بهداشتی برگزار شد.

 


 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 114783
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست