×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/04/01 - 12:04
  • بازدید : 67
  • تعداد بازدیدکننده : 66
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسات گروه تغذیه و امور دارویی

جلسات کارشناسی برنامه بهبود تغذیه و شورای کارشناسی دارویی در معاونت بهداشتی تشکیل شد.


جلسات  کارشناسی برنامه بهبود تغذیه و 
شورای کارشناسی دارویی در معاونت بهداشتی تشکیل شد.

در  جلسه کارشناسی دارویی، که با حضور کارشناسان مسئول دارویی مراکز و شبکه ها در 25 خرداد ماه سال جاری برگزار شد، فزونی، رئیس گروه تغذیه و امور دارویی توضیحاتی درباره  اهمیت  مدیریت بهینه نگهداری و توزیع داروهای ترالی اورژانس و داروهای طرح بیمه روستایی  بیان کرد.

در ادامه درباره  ضرورت برآورد و گزارش صحیح توزیع مکمل های دارویی، بهبود چرخه جابه‌جایی داروهای مازاد برنیاز و بازنگری مقادیر مورد انتظار پایش براساس واحدهای تابعه بحث و گفت‌و‌گو  شد. همچنین درخصوص لزوم تهیه زیر ساخت‌های ضروری جهت استخراج شاخص‌های تجویز منطقی دارو  از طریق سامانه‌های موجود در حوزه بهداشت و نظارت بر حسن اجرای مفاد قانون جوانی جمعیت در زمینه دارویی تاکید شد.

برگزاری جلسه برنامه بهبود تغذیه

اولین جلسه حضوری کارشناسی برنامه بهبود تغذیه در سال جاری در تاریخ 28 خرداد ماه  برگزار شد.

در این جلسه که  با حضور مسئولین برنامه بهبود تغذیه مراکز و شبکه‌های بهداشت تحت پوشش در معاونت بهداشتی برگزار شد ، رئیس گروه تغذیه و امور دارویی معاونت بهداشت از تلاش کارشناسان تغذیه ستادی و محیطی در اجرای فعالیت های بهبود تغذیه و همکاری با سایر اعضای تیم سلامت در برگزاری مناسبت‌های مختلف بهداشتی قدردانی کرد.  سپس گزارشی از شاخص‌های برنامه بهبود تغذیه و نحوه رتبه بندی مراکز بر اساس شاخص های HIM در سال 1401 اشاره کرد و بر ارتقای شاخص‌های برنامه تاکید نمود.

در ادامه اسماعیلی دورانی کارشناس بهبود تغذیه ضمن بیان اهداف و فعالیت های مرتبط با برنامه عملیاتی ابلاغ شده در سال 1401  به شرح انتظارات و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات تغذیه در سال جاری پرداخت.

از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه می توان به شرح وظایف کارشناسان تغذیه در برنامه جوانی و تعالی جمعیت، ساماندهی برنامه های حمایتی با استفاده از پتانسیل های موجود در خانه های مشارکت در سلامت، تدوین و اجرای برنامه مداخله بهبود وضعیت تغذیه جامعه و مکمل یاری گروه هدف اشاره کرد


 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 117924
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست