×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/02/28 - 02:15
  • بازدید : 73
  • تعداد بازدیدکننده : 71
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری اولین کمیته بهداشت قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

همزمان با هفته جمعیت و به منظور اجرایی‌سازی مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کمیته ‌ها و جلساتی در معاونت بهداشت تشکیل شد

 

برگزاری اولین کمیته  بهداشت قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت در معاونت بهداشت

 به منظور اجرایی سازی مفاد قانون " حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" اولین کمیته بهداشت  ذیل "قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت" به ریاست دکتر سهرابی ، معاون بهداشتی دانشگاه تشکیل شد. در این کمیته  معاون بهداشتی دانشگاه به عنوان جانشین و دبیرقرارگاه سلامت و جوانی جمعیت  وضعیت کنونی هرم سنی جمعیت را تشریح کرد  و درباره پدیده سالمندی  و  اهمیت توجه به  جوانی جمعیت  توضیح داد.

معاون بهداشتی دانشگاه بر استفاده از فضاها و بسترهای موجود از جمله  خانه های مشارکت مردم در سلامت، سفیران،پیام گذاران و داوطلبان سلامت  دراجرایی سازی قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد. 

برنامه ریزی برای اجرای پودمانی آموزشی رده های مختلف شغلی در موضوعات و مباحث مرتبط با مفاهیم جمعیت، فرزندآوری وانجام طرح های پژوهشی در این زمینه  از دیگر تاکیدات معاون بهداشتی بود. مقرر شد اعضای شرکت کننده مفاد مرتبط با وظایف معاونت بهداشتی در قانون را استخراج و در کمیته بعدی اقدامات انجام شده را ارائه نمایند.

معاون اجرایی و مشاور معاونت بهداشتی،دبیر سلامت و امنیت غذا دانشگاه  و جمعی از مدیران ، روسا و کارشناسان از حاضرین این کمیته بودند که در بیست و چهارم اردیبهشت برگزار شد.

 

برگزاری نشست مشترک معاونت اموربهداشتی ، درمان و دانشکده پرستاری مامایی در راستای اجرایی سازی قانون " حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت"

در راستای اجرایی سازی قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت و  به منظور تبیین  و بازنگری جایگاه شغلی ماما ها و ارتباط وظایف شغلی با مفاد قانون،  نشست مشترکی با اداره مامایی معاونت درمان و مدیرگروه مامایی دانشکده پرستاری مامایی برگزار شد. دکتر اهدایی وند مدیرگروه سلامت جمعیت و خانواده شرح مختصری در مورد قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت و کمیته های ذیل این قرارگاه  بیان کرد.  در این جلسه  در خصوص بازنگری جایگاه شغلی ماماها نظام ارجاع و سطح بندی خدمات در سیستم بهداشتی  ودرمانی، بررسی مجدد صلاحیت بالینی ماماها  و شرح وظایف این گروه شغلی  مانند غربالگری ها،ترویج زایمان طبیعی، ترویج و مشاوره فرزندآوری ، انجام مراقبت های بارداری  بحث و تبادل نظر شد. . مقرر شد این موضوعات توسط کمیته بهداشت در قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه مطرح  و پیگیری شود.

این جلسه بیست و پنچم اردیبهشت برگزار شد.

  برگزاری اولین نشست کارشناسی برنامه باروری سالم و جمعیت در سال1401

اولین نشست کارشناسی با حضور کارشناسان باروری سالم و جمعیت  برگزار گردید ، علیدوستی،  کارشناس باروری سالم و جمعیت  معاونت اموربهداشتی در خصوص ساختار قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت ،چگونگی محاسبه شاخص باروری کلی، بررسی آمار طلاق و ازدواج  ثبت شده در سازمان ثبت احوال، دستورعمل اجرایی بزرگداشت هفته ملی جمعیت، اهمیت پایش و نظارت بر اجرایی سازی مفاد قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت،برنامه آموزش و مشاوره ازدواج  و......توضیحاتی مبسوط ارائه کرد و  مقرر شد تمامی شبکه ها و مراکز جهت اجرای بهتر هفته ملی جمعیت تلاش نمایند. این جلسه در بیست و یکم اردیبهشت برگزار شد.

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 116674
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست