×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/07/09 - 10:08
  • بازدید : 63
  • تعداد بازدیدکننده : 62
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید دکتر زالی از مراکز واکسیناسیون دماوند و فیروزکوه و افتتاح پروژه های درمانی

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن بازدید از پایگاه های واکسیناسیون شهرستان های دماوند و فیروزکوه ، دو پروژه درمانی و عمرانی را در فیروزکوه افتتاح کرد.

 

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن بازدید از پایگاه های واکسیناسیون شهرستان های دماوند و فیروزکوه ، دو پروژه درمانی و عمرانی را در فیروزکوه افتتاح کرد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، صبح امروز  پنجشنبه هشتم مهرماه ۱۴۰۰ دکتر زالی به همراه دکتر خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع و دکتر جانبازی سرپرست معاونت امور بهداشتی از پایگاه های  تجمیعی واکسیناسیون شهدای سلامت،  مرکز خدمات جامع سلامت جیلارد، بیمارستان سوم شعبان و بیمارستان  فاطمه الزهراء (س) در  شهرستانهای دماوند و فیروزکوه بازدید کرد.

در ادامه این سفر یک روزه با حضور دکتر زالی و جمعی از مسئولان شهرستان ،  دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امام خمینی(ره) و ساختمان جدید شبکه بهداشت و درمان  شهرستان فیروزکوه رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

 دکتر زالی همچنین از پروژه عملیاتی محل نصب و راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان بازدید کرد که پس از اتمام پروژه ظرف چند ماه آینده این مرکز تصویربرداری مورد بهره برداری قرار می گیرد و به ساکنان این منطقه خدمت رسانی می کند.

 فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران  در حاشیه این افتتاح به انجام واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال شهروندان فیروزکوهی  اشاره کرد و رکورد  واکسیناسیون فیروزکوه را در بین شهرستانهای تهران ستودنی ذکر کرد .

به گفته وی تقریبا ۸۷ درصد گروه سنی ۱۸-۱۵ سال نیز در فیروزکوه واکسینه شدند که رتبه ممتازتری را در استان تهران به خود اختصاص داده است و همچنین  واکسیناسیون گروه سنی ۱۵-۱۲ سال نیز شتاب خوبی در این شهرستان داشته و بیش از ۸۰ درصد واکسینه شدند.

 دکتر زالی با اشاره به ظرفیت های درمانی و بهداشتی شهرستان فیروزکوه  افزود: از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون میزان مرگ و میر در این شهرستان نسبت به سایر شهرستانهای تهران کمتر بوده است و براساس آمار در شش ماهه اخیر میزان مرگ و میر ۱,۱ درصد بوده و مجموع مرگ و میر از ابتدای پاندمی تاکنون بیش از ۲ درصد نبوده است.

 

وی با بیان این که تلاش تیم سلامت این است که حتی یک مورد فوتی هم نداشته باشیم افزود:  انشالله با همکاری مردم خوب فیروزکوه و رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و انجام واکسیناسیون، شاهد کاهش میزان مرگ و میر به حداقل ممکن در این شهرستان باشیم به نحوی که در خیزهای بعدی نیز کماکان فیروزکوه به عنوان شهری مصون باقی بماند.

 براساس این گزارش ساختمان جدید ستاد شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه با تلاش و همکاری مدیران و مسئولان و تامین اعتبارات مورد نیاز در سه طبقه و با تجهیزات مکفی احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت و ساختمان قبلی نیز قرار است پس از بهینه سازی به عنوان پاویون پزشکان مقیم مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین با نصب و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز جدید در بیمارستان امام خمینی فیروزکوه اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی بستری تامین می شود .

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 108605
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست