×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/02/06 - 01:36
  • بازدید : 114
  • تعداد بازدیدکننده : 113
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

انجام بیش از 29هزار بازدید در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ماه مبارک رمضان

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت، تعداد بازدید های انجام شده از اماکن، مراکز حساس و مراکز تهیه،تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را که در قالب طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ماه مبارک رمضان انجام شد در مجموع29هزار و 45 بازدید اعلام کرد.

مهندس مجید تاجیک در گفت وگو با پورتال خبری معاونت بهداشت گفت هزار و 272بازدیداز مراکز تهیه،تولید، توزیع و عرضه مواد غذایی به ویژه قنادی‌ها و مراکز طبخ حلیم وآش بوده است و 853 بازدید   به صورت مشترک و با هماهنگی سایر دستگاه های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و نیروی انتظامی انجام شد.

به گفته رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت  این نظارت‌ها منجر به معرفی 300 واحد متخلف به مراجع قضایی، تعطیلی 83 واحد متخلف از قوانین بهداشتی و کشف و معدوم سازی 16هزار و 662 کیلوگرم مواد غذایی فاقد شرایط بهداشتی شده است .

 مهندس تاجیک با اشاره به  تلاش کارشناسان بهداشت محیط و تشدید نظارت‌های بهداشتی ماه مبارک رمضان گفت در این طرح   هزارو 712 مورد بازرسی از شیرینی فروشی‌ها، کارگاه های قنادی و محل های تولید و تهیه و فروش اختصاصی زولبیا بامیه و شیرینی‌های سنتی، هزار و 8مورد بازرسی از مراکز فروش آش و حلیم  و 20 هزار و 552 مورد بازرسی از سایر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی برای سلامت شهروندان  انجام شد  که در یازده هزار و 794 از این بازدیدها سنجش عوامل محیطی با دستگاه‌های پرتابل انجام شده است.

 رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت با اشاره به اهمیت نظارت بر سلامت آب در مناطق تحت پوشش دانشگاه گفت بازرسان بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان  656  مورد نمونه برداری میکروبی و 9 هزار و423 مورد کلرسنجی از آب شرب انجام دادند.

  وی  همچنین  تعداد نمونه برداری  از مواد غذایی را 120 مورد  اعلام کرد.

مهندس تاجیک تعداد بازرسی‌های انجام شده از مساجد و اماکن متبرکه را هزار و  55مورد اعلام کرد و گفت مراسم شب‌های قدر و نماز عید سعید فطر در مساجد ومناطق منتخب نیز با نظارت مستقیم کارشناسان بهداشت محیط و  همراهی کارشناسان بهداشت محیط ستاد معاونت برگزار شد.

 

 

 

 

  • گروه خبری : معاونت
  • گروه خبری : 126326
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست