×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/05/01 - 11:08
  • بازدید : 289
  • تعداد بازدیدکننده : 268
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

امسال برای مراقبت از سلامتی چه قولی به خودت میدی؟

دوم مرداد ماه روز جهانی خودمراقبتی اعلام شد است و کمپین امسال مردم را تشویق می کند تا یک تعهد شخصی و یک اقدام خاص خودمراقبتی را بپذیرند.

 

دوم مرداد ماه به عنوان روز جهانی خودمراقبتی اعلام شد است کمپین خودمراقبتی امسال با موضوع "برای مراقبت از سلامتی خودت  چه قولی به خودت میدی"  (SelfCarePromise)  مردم را تشویق می کند تا یک تعهد شخصی و یک اقدام خاص خودمراقبتی را بپذیرند و به اشتراک بگذارند. 

  خودمراقبتی یعنی مراقبت از خود؛یعنی ما برای حفظ سلامت و شادابی خود، کارهای روزمره کوچکی انجام دهیم تا زندگی بهتر و سالم تری داشته باشیم  و شامل اقداماتی است آموختنی، آگاهانه و هدفمند که هر فردی برای خود، خانواده و دیگران انجام می دهد تا سالم بماند.

 خود مراقبتی موجب ارتقای سلامت و کیفیت زندگی، افزایش رضایت بیماران، منطقی شدن استفاده از خدمات و کاهش هزینه های سلامت  شده و   به وضوح موجب افزایش کارآیی و مهارت های فردی ما می شود. 

حیطه های خودمراقبتی شامل ارتقای سلامت، اصلاح سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری ها، خود ارزیابی، حفظ سلامت، مشارکت در درمان و توان بخشی است.

  برنامه ملی خودمراقبتی به عنوان پنجمین برنامه ملی تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در تاریخ 18 مهر 1394 برای اجرا به معاونت های بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد.

سازمان جهانی خودمراقبتی نیز دوم  2 مرداد ماه را به عنوان روز جهانی خودمراقبتی اعلام کرده است .

در کمپین خودمراقبتی امسال با موضوع   (امسال برای سلامتی خودت چه قولی به خودت میدی؟#SelfCarePromise) مردم تشویق می شوند تا یک تعهد شخصی و یک اقدام خاص خودمراقبتی را بپذیرند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

  شما امسال  برای مراقبت از سلامتی خود   برنامه‌ای دارید؟ برای خود مراقبتی به خود قول دهید، آن را به اشتراک بگذارید تا متعهد شوید آن را انجام دهید. 

اولین قدم برای سلامتی را همراه  با روز خودمراقبتی آغاز کنید. 

این مطلب در گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تدوین شده است 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 118987
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست