×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/11/20 - 10:43
  • بازدید : 82
  • تعداد بازدیدکننده : 80
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

افتتاح پنجمین خانه مشارکت و راه اندازی مجدد مرکز خدمات جامع سلامت چورکچی

پنجمین خانه مشارکت مردم در سلامت با حضور رییس دانشگاه در منطقه 4 تهران افتتاح شد.

پنجمین خانه مشارکت مردم در سلامت با حضور دکتر زالی،رییس دانشگاه، دکتر دلبری رییس خانه مشارکت استان تهران ، دکتر سهرابی، معاون بهداشتی ، دکتر جانبازی، معاون اجرایی و جمعی از مسئولین در منطقه 4 تهران افتتاح شد. 

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاح خانه مشارکت مردم در سلامت منطقه 4 و راه اندازی مجدد مرکز خدمات جامع سلامت شهید چورکچی  ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر، عنوان کرد: تلاش همه همکاران حوزه بهداشت دانشگاه، راه اندازی و استقرار خانه های مشارکت مردم در سلامت و تحقق اهداف این طرح بوده است. 

  وی با اشاره به اهداف پیگیری این طرح عنوان کرد: مهمترین هدف افزایش بالابردن سواد سلامت و سواد اجتماعی شهروندان هر منطقه است. حضور خانه‌های مشارکت در هر محله و آشنایی نسبی باسلایق فرهنگی هر منطقه، زمینه ترویج مفاهیم آموزش بهداشت و سلامت را فراهم می کند. 

  رییس دانشگاه ایجاد همگرایی بین بخشی وافزایش مشارکت جمعی برای رسیدن به شاخص های سلامت محور به ویژه سلامت اجتماعی را از دیگر اهداف راه اندازی خانه های مشارکت مردم در سلامت دانست و افزود: بدون تردید سلامت اجتماعی مولفه های متعددی دارد که به تنهایی دستگاه های ذی مدخل بهداشت و درمان توانایی تحقق آنها را نخواهند داشت و این مهم نیازمند مشارکت جمعی و استفاده از ظرفیت های بین بخشی است که خانه مشارکت مردم در سلامت این ظرفیت را فراهم می کند.

  دکتر زالی در ادامه خانه مشارکت مردم در سلامت را باشگاه تمرین مدیریتی درون منطقه ای خواند و گفت: توانمندسازی مردم منطقه از دیگر اهداف این طرح است که تنها در ابعاد بیولوژیک و بهداشت و درمان خلاصه نمی‌شود و تمام جنبه های اجتماعی را دربر می گیرد. 

  وی تصریج کرد: با توجه به مختصات جغرافیایی و جمعیتی منطقه 4 شهر تهران، اگر دستیابی به اهداف این طرح در این منطقه محقق شود، اجرای این طرح در سایر مناطق ساده تر خواهد بود. 

  رییس دانشگاه از سکونت بیشترین تعداد خانوار تهرانی در منطقه 4 خبر داد و گفت: منطقه تهرانپارس غربی 132 هزار نفر جمعیت دارد که هیچ محله ای با این تراکم در شهر تهران و حتی در کشور وجود ندارد.

  دکتر زالی دانشگاهی ترین محله تهران را منطقه حکیمیه اعلام کرد و گفت: وجود 8 واحد دانشگاهی و به تبع آن استقرار خوابگاه های دانشجویی، ظرفیت ممتازی برای کلید زدن امور مشارکتی و فرهنگی محسوب می شود. همچنین فعالیت بیش از 83 هزار داوطلب سلامت، ابزاری برای پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مردم منطقه است.

      به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شمال در ادامه این مراسم مرکز خدمات جامع سلامت شهید چورکچی  که بازسازی شده است،با حضور دکتر سهرابی، معاون بهداشتی و دکتر جانبازی معاون اجرایی راه‌اندازی و مجددا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 113516
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست