×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 09:08
  • بازدید : 71
  • تعداد بازدیدکننده : 69
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

افتتاح خانه مشارکت مردم در سلامت در ورامین

با افتتاح خانه مشارکت مردم در ورامین پوشش خانه های مشارکت در سلامت مردم حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تکمیل شد.

 

با هدف افزایش مشارکت مردم در حفظ و ارتقای سلامت جامعه، اولین خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان ورامین در امرآباد افتتاح شد.

 در آیین افتتاح خانه مشارکت مردم در سلامت، فرماندار، معاون امور بهداشتی دانشگاه، مدیر شبکه بهداشت و درمان، رئیس خانه مشارکت استان تهران، نماینده دبیرخانه سلامت و امنیت غذا و جمعی از مسئولان و نمایندگان ادارات، تشکل‌های مردم نهاد و شبکه بهداشت حضور داشتند.

مشارکت مردم و همکاری بین بخشی  دو رکن اساسی خانه ‌های مشارکت

دکتر سهرابی، معاون بهداشتی دانشگاه  مشارکت مردم و همکاری بین بخشی را دو رکن اساسی راه اندازی خانه مشارکت  برشمرد واظهار  کرد تصمیمات حوزه سلامت در این خانه ها بر اساس نیاز مردم و با مشارکت خودشان انجام خواهد شد و احصاء نیازها و مطالبات جز با مشارکت مردم میسر نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به   عوامل متعدد محیطی  موثر بر سلامت مردم از جمله  آب و هوا،  تغذیه،  حوادث جاده ای  تاکید کرد اتخاذ تصمیمات لازم جهت مرتفع ساختن مشکلات حاصل از این عوامل نیازمند همکاری ارگان های مختلف در منطقه می باشد،  بنابراین خانه مشارکت به عنوان نهاد و رابطی راه اندازی می‌شود تا ارتباط مردم با نهادها را برقرار کند.

دکتر سهرابی تاکید کرد انتظار می رود نیازهای جامعه از طریق همین خانه های مشارکت و از میان مردم احصاء گردد.

 

خانه های مشارکت جزو اولویت‌های وزارت بهداشت قرارگیرد

سرهنگ مجید درویشی، فرماندار شهرستان ورامین با  اشاره به اهمیت و امتیازات خانه مشارکت گفت اساسأ در نظام جمهوری اسلامی بر مشارکت عامه مردم خیلی تأکید شده است لذا مردم در عرصه های مختلف امورات حکومتی مشارکت و نقش داشته اند.

وی تاکید کرد در راه رسیدن به اهداف حوزه های مختلف خصوصا سلامت اتکا به منابع و ظرفیت های دولتی ممکن است موجب طولانی شدن حصول نتایج شود و هرجا که مردم در امری مشارکت داشته اند رسیدن به مقصد آسان تر و بهتر انجام شده است.

سرهنگ درویشی با اشاره به همه گیری کرونا و سهم مردم در مدیریت بحران اظهار داشت خانه های مشارکت می بایست جزو اولویت وزارت بهداشت قرارگیرد و این خانه ها  می‌توانند در حوزه های مختلف به خصوص سلامت و در جهت اقدامات پیشگیرانه موثر باشد.

 

حوزه سلامت بدون مشارکت مردم نمی‌تواند به صورت کامل به اهداف خود دست یابد

دکتر بختیاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین نیز  با تاکید بر این که حوزه سلامت بدون مشارکت مردم نمی‌تواند به صورت کامل به اهداف خود دست یابد خاطر نشان کرد  در جهان بین 20 تا 25 درصد خدمات سلامت توسط حاکمیت ارائه می‌گردد و ارائه 70 تا 75 درصد خدمات سلامت نیز مستلزم مشارکت مردم،  سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی است لذا راه اندازی خانه مشارکت می‌تواند در شناسایی مشکلات مردم، برنامه ریزی مداخلاتی و ارتقاء سطح سلامت مردم بسیار موثر باشد.

وی با بیان این نکته که اولین خانه مشارکت مردم در سلامت  شهرستان ورامین در یکی از محرومترین مناطق شهرستان راه اندازی می‌شود  اظهار امیدواری کرد با نشست های مشترک مسئولین شهرستان به صورت پیوسته بتوان مشکلات حوزه سلامت را مرتفع نمود وگام های موثری در این زمینه برداشته شود.

 

خانه مشارکت می‌تواند رابطه عمیقی بین مردم و مسئولین ایجاد کند

سیمادلبری، رییس خانه های مشارکت استان تهران با یادآوری این نکته که خانه مشارکت به منظور تسهیل دستیابی به اهداف سلامت و گسترش عدالت در سلامت راه اندازی می‌شودگفت: خانه مشارکت به دلیل حضور مستقیم مردم و نقش در تصمیم گیری می‌تواند باعث شکل‌گیری اعتماد مطلوب در مردم گردد و باحضور این خانه ها می‌توانیم رابطه عمیقی بین مردم و مسئولین داشته باشیم.

خانه مشارکت مردم در شهرستان ورامین در تاریخ 22 تیرماه در مسجد امیرالمومنین واقع  محله نقاشان امرآباد افتتاح شد. با افتتاح این خانه مشارکت  اکنون همه شبکه ها و  مراکز بهداشت حوزه دانشگاه دارای حداقل  یک خانه مشارکت هستند و پوشش خانه های مشارکت مردم در سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تکمیل شد.  

 

 
 
 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار 99
  • گروه خبری : 118747
کلمات کلیدی
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست