×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/07/12 - 12:21
  • بازدید : 218
  • تعداد بازدیدکننده : 213
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارایه خدمات سلامت به جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر از عشایر

در مدت اقامت عشایر در منطقه غرب و شرق دشت لار و فیروزکوه دو پایگاه سلامت عشایری با حضور مراقبان سلامت خدمات بهداشتی درمانی را به عشایر ارایه کردند.

 
مدیر گروه گسترش و هماهنگی شبکه‌های معاونت بهداشت درباره ارایه خدمت به عشایر منطقه تحت پوشش دانشگاه گفت: هرساله با آغاز فصل کوچ عشایر (15 خرداد) عشایر کوچنده از شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه و استان‌های همجوار (البرز و سمنان )  به مدت تقریبا سه ماه در دو منطقه ییلاقی دشت لار غرب و شرق و فیروزکوه ساکن می شوند.

وی افزود جهت خدمت رسانی به عشایر منطقه مطابق با ضوابط توسعه شبکه ها، دو پایگاه سلامت عشایری با حضور نیروهای مراقب سلامت فعال شد.

دکتر شاهزاده فاضلی از حضور  تیم سلامت مراکز مجری بیمه سلامت روستایی در منطقه خبر داد و گفت به منظور ارایه خدمات بهداشتی درمانی به  جمعیت این منطقه، تیم سلامت با حضور پزشک، ماما، بهداشت محیط و سایر همکاران هفته‌ای یک بار در قالب برنامه ایل گردشی از منطقه بازدید کردند. همچنین دراین بازدیدها پیگیری فعال بیماران،کنترل آب آشامیدنی و پسماندها انجام شد.

مدیر گروه گسترش و هماهنگی شبکه‌ها افزود پایگاههای سلامت مستقر در محل نیز مراقبت گروه‌های هدف شامل مادران باردار، کودکان ، سالمندان و میانسالان را ارایه کردند. علاوه بر این خدماتی از قبیل کنترل حیوان گزیدگی ، سوانح و حوادث و سایر مواردتوسط مراقبین سلامت مقیم در منطقه انجام شد.

 بر اساس این گزارش دو پایگاه سلامت عشایر دشت لار شمیرانات و دماوند با حضور دو  مراقب سلامت، استمرار خدمات سلامت را برای جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر پیگیری کردند.

در این مدت علاوه بر نظارت های بهداشت محیط و آموزش‌های بهداشتی بیش از هزار مورد  ویزیت پزشک و ماما در قالب 42 ایل گردشی انجام شد و 2 مادر باردار در طول دوره کوچ مراقبت شدند.

همچنین مراقبت و پیگیری چندین مورد  حیوان گزیدگی انجام شد.

در شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه نیز جمعیتی بالغ بر 300 نفر از عشایر حضور داشتند که بهورزان خانه‌های  بهداشت با حضور در سامانه عرفی عشایر مستقر در منطقه، خدمات سلامت مربوطه را به این جمعیت ارایه کردند.

جمعیت عشایری هر ساله از نیمه شهریور ماه  از مناطق تحت پوشش دانشگاه خارج می شوند. 

  • گروه خبری : معاونت
  • گروه خبری : 132331
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست