×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1402/07/10 - 08:49
  • بازدید : 382
  • تعداد بازدیدکننده : 370
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای برنامه مراقبت های ادغام یافته سالمندان در واحدهای تابعه معاونت بهداشت

کارشناس سلامت سالمندان از اجرای برنامه مراقبت های ادغام یافته سالمند در واحدهای بهداشتی خبر داد و گفت این برنامه‌ها با هدف بیماریابی و درمان بیماریهای غیرواگیر سالمندان اجرا می ‌شود.

  مهشید غنچه کارشناس برنامه سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن گرامیداشت هفته ملی سالمندان آمار سالمندان تحت پوشش دانشگاه را بیش از  600 هزار نفر عنوان کرد.

 کارشناس سلامت سالمندان از اجرای برنامه مراقبت های ادغام یافته سالمند با هدف بیماریابی و درمان بیماریهای غیرواگیر در سالمندان خبر داد و گفت در واحدهای تحت پوشش معاونت بهداشت، سالمندان از نظر ابتلا به بیماریهای فشارخون، دیابت، برخی سرطان ها، افسردگی، تعادل و ... بررسی می شوند و در صورت نیاز اقدامات درمانی . یا ارجاع به سطوح تخصصی انجام می‌گیرد.

وی آموزش شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی را از دیگر برنامه های سلامت سالمندان  عنوان کرد و گفت این برنامه از طریق برگزاری جلسات منظم آموزشی به سالمندان و خانواده های آن‌ها اجرا می‌شود.

غنچه از خانواده های دارای سالمند خواست با حضور در مراکز  خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت آموزش های شیوه زندگی سالم را دریافت کنند تا بتوانند محیطی ایمن را برای سالمندان مهیا کرده و از بروز و وخامت برخی بیماریها پیشگیری کنند.

وی یادآوری کرد برنامه شناسایی و طبقه بندی خطرپذیری که سالمندان را از نظر سطح خطر طبقه بندی می کند تا اولویت مراقبت و حمایت از سالمندان را مشخص کند نیز از برنامه‌های در حال اجرا است.

کارشناس برنامه سالمندان با یادآوری این نکته که در سند ملی سالمندان وظایفی مانند تلاش جهت توانمندی سالمندان و حفظ و ارتقا سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به عهده معاونت های بهداشت دانشگاه ها قرار داده شده است اظهار امیدواری کرد خدمات بهداشتی ارایه شده به سالمندان به استاندارد نزدیک‌تر شود و سالمندان عزیز کشور سالمندی فعال و پویا را تجربه کنند.

                                                                                                                                         

  • گروه خبری : معاونت
  • گروه خبری : 132233
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست