آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه/ سنجش بیش از 70.000 نوآموز بدو ورود به دبستان
آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه/ سنجش بیش از 70.000 نوآموز بدو ورود به دبستان
دکتر کامبیز نعمتی رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی، از شروع طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 97- 1396 خبر داد و گفت: این طرح در تاریخ 96/3/16، در 36 پایگاه سنجش در سطح مراکز و شبکه های تحت پوشش دانشگاه آغاز شد.
دکتر کامبیز نعمتی رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی، از شروع طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 97- 1396 خبر داد و گفت: این طرح در تاریخ 96/3/16، در 36 پایگاه سنجش در سطح مراکز و شبکه های تحت پوشش دانشگاه آغاز شد.
وی افزود: با اجرای این طرح، کلیه نوآموزان بدو ورود به مدرسه، مورد معاینات پزشکی، ارزیابی مقدماتی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار خواهند گرفت.
رئیس گروه سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس با بیان این نکته که پوشش سنجش نوآموزان در معاونت امور بهداشتی دانشگاه در سال تحصیلی گذشته 100% بوده است، افزود: پیش بینی می شود در طی این طرح که تا اواخر شهریور ماه سالجاری ادامه خواهد یافت، بیش از هفتاد هزار نوآموز بدورود به مدرسه، مورد معاینات ارزیابی مقدماتی و پزشکی قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات معاینات انجام شده نوآموزان در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت خواهد شد، اظهار داشت: در صورتی که دانشآموزی دچار مشکل تشخیص داده شود به مراکز تخصصی ارجاع و پیگیری خواهد شد.

نظر